پنج قانون که مهمانان شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن باید رعایت کنند

استفاده از تلفن برای عکاسی وانتشار در شبکه‌های اجتماعی ممنوع است

امسال شب‌نشینی جمع‌آوری کمک‌های مالی برای انستیتو طراحی لباس برنامه معمول خود را از سر گرفت-ANGELA WEISS / AFP

بزرگ‌ترین شب‌نشینی مد در موزه متروپولیتن نیویورک که آن را به نام مت گالا (Metropolitan Gala) می‌شناسیم امسال برنامه عادی خود را از سر گرفته و در تاریخ نمادین همیشگی خود در ماه می برگزار خواهد شد.

درحالی‌که رویداد سال گذشته به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ به سپتامبر موکول شد، امسال شب‌نشینی جمع‌آوری کمک‌های مالی برای انستیتو طراحی لباس برنامه معمول خود را از سر گرفته و در دوم می، اولین دوشنبه ماه برگزار می‌شود.

 موضوع لباس‌های امسال «در آمریکا: گلچین مد» است که هدف آن بزرگداشت «قهرمانان گمنام و ناشناس طراحی ایالات‌متحده» خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 تک‌تک مهمانان دعوت شده برای شرکت در این رویداد که در موزه هنر متروپولیتن برگزار می‌شود، توسط آنا وینتور، سردبیر ووگ، با دقت انتخاب می‌شوند و دستورالعمل‌های خاصی وجود دارد که از مهمانان انتظار می‌رود از آن‌ها پیروی کنند، البته اگر بخواهند در لیست خوب‌های وینتور بمانند و دوباره به این مهمانی دعوت شوند.

از محدودیت سنی گرفته تا ممنوعیت گرفتن سلفی، در اینجا با پنج قانون غیرمنتظره مت گالا آشنا می‌شویم.

سلفی بی سلفی

شاید فکر کنید که همه کسانی که در پرزرق‌وبرق ترین مراسم مد سال شرکت می‌کنند، بتوان به خاطر گرفتن چند عکس برای ثبت لحظات خاص این مراسم بخشید.

اما در سال ۲۰۱۵ گزارش شد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی در این رویداد ممنوع شده است تا زمانی که ستاره‌ها با تلفن‌های خود سرگرم هستند، یعنی در واقع بیشتر شب، محدود شود.

 در اطلاعیه‌ای که برای همه مهمانان ارسال شد، آمده بود: «استفاده از تلفن برای عکاسی و شبکه‌های اجتماعی در داخل گالا مجاز نخواهد بود.»

 این ممنوعیت در گذشته توسط مهمانان متعددی نادیده گرفته شده است، مثلا کایلی جنر، غول صنعت زیبایی و ستاره صنعت سرگرمی  و تعداد دیگری از ستاره‌ها  در سال ۲۰۱۷ چند عکس و سلفی دسته‌جمعی در دستشویی گرفتند.

ورود زیر ۱۸ ساله‌ها ممنوع

در سال ۲۰۱۸ مشخص شد که میزبان محدودیت سنی جدیدی را تصویب کرده است؛ بدان معنا که افراد زیر ۱۸ سال دیگر اجازه حضور در این رویداد را ندارند.

 مدی زیگلر مدل و رقصنده ۱۶ ساله در سال ۲۰۱۸ وقتی از او پرسیده شد که آیا در فرش قرمز مت گالا حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: «نمی‌توانم بروم، چون سن کافی را ندارم.»

 درحالی‌که در ابتدا گمان می‌رفت که محدودیت سنی جدید به دلیل موضوع مت گالای ۲۰۱۸: «جسم آسمانی: مد و تخیل کاتولیک» گذاشته شده باشد، سخنگوی این رویداد تایید کرد که این تصمیم به این دلیل گرفته شده است گه «این یک رویداد مناسب برای افراد زیر ۱۸ سال نیست».

سیگار کشیدن در داخل موزه ممنوع

در سال ۲۰۱۷ عکس‌های از سیگار کشیدن ستاره‌هایی مثل بلا حدید، داکوتا جانسون و مارک جیکوبز در دستشویی، جایی که ستاره‌ها برای زیر پا گذاشتن قوانین انتخاب می‌کنند، منتشر شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by BHL (@bellahadidlatest)

در همان سال گزارش شد که اعضای هیئت‌مدیره و اهداکنندگان از سیگار کشیدن مهمانان در این مراسم ابراز ناراحتی کردند و یکی از آن‌ها گفت که این «بی‌احترامی به مجموعه هنری» است.

طبق گزارش‌ها در پی شکایات، به مهمانان ۲۰۱۸ اطلاع داده شد که سیگار کشیدن در موزه غیرقانونی است. برای تاکید بیشتر در دعوت‌نامه‌های این مراسم هم ذکر شد که سیگار کشیدن در این مراسم به شدت ممنوع است.

بود بد دهان و بوی سیر و پیاز ممنوع

پس از فرش قرمز مت گالا، مهمانان این رویداد با یک ساعت مهمانی کوکتل و یک شام رسمی پذیرایی می‌شوند.

گزارش شده که برخی از مواد غذایی به درخواست شخص وینتور از فهرست غذا حذف می‌شوند.

یکی از کارمندان سابق ووگ گفت که به عنوان مثال جعفری برای پیشگیری از خطر گیر کردن آن لای دندان افراد ممنوع است.

در سال ۲۰۱۶ کارلی کلوس، مدل مشهور، مجبور شد پس از اینکه روی پیراهن سفید بلندش که دامن آن بر روی زمین کشیده می‌شد شراب ریخت، آن را ببرد و به یک پیراهن با دامن کوتاه تبدیل کند!

ترتیبات دقیق نشستن

میزبان همچنین در مورد محل نشستن مهمانان مت گالا در شب مراسم بسیار حساس است.

سیلوانا وارد دورت، مدیر پروژه‌های ویژه ووگ، در مستند «اولین دوشنبه ماه می» محصول سال ۲۰۱۶ که به جزئیات برنامه‌ریزی این مناسبت می‌پردازد، توضیح داد که «دلالی قدرت» زیادی در ترتیب نشاندن میهمانان انجام می‌شود.

 وارد دورت گفت: «خیلی به این فکر می‌شود که چه کسی در کنار چه کسی می‌نشیند، آیا آن‌ها سال گذشته در کنار هم نشسته‌اند، آیا آن‌ها در رویدادهای دیگر در کنار یکدیگر نشسته‌اند.»

به گفته وارد دورت، همسران هرگز در کنار یکدیگر قرار نمی‌گیرند: «هدف تمام این چیزها ملاقات با افراد جدید و علاقه‌مند شدن به کارهایی است که دیگران انجام می‌دهند. اگر بیایی اینجا که با شوهرت معاشرت کنی فایده‌اش چیست؟»

با تمام این سخت‌گیری‌ها همچنان ممکن است همان‌طور که در مراسم اسکار امسال دیدیم، اتفاق عجیبی رخ دهد. برای آن باید تا دوشنبه صبر کنیم و ببینیم آیا بحث‌های بعد از مراسم درباره لباس هنرمندان و ستاره‌هاست یا رفتارشان.

بیشتر از مُد و زیبایی