معاون امور زنان رئیسی: دشمن به دنبال تخریب جامعه از طریق منحرف کردن زنان است

مقامات دولت به‌منظور تحقق نظر رهبر جمهوری اسلامی از ازدواج دختران کم سن و سال حمایت می‌کنند

انسیه خزعلی از «طرح مشاوره رایگان با رویکرد قرآنی و دین‌محور» برای کاهش آمار طلاق خبر داد - عکس از فرارو

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ابراهیم رئیسی با تکرار مواضع همیشگی جمهوری اسلامی مبنی بر اولویت فرزندآوری در زندگی زنان، گفت: «دشمن به دنبال تخریب جامعه از طریق منحرف کردن زنان است.»

به گزارش انتخاب، او با بیان اینکه آمار اعتیاد و طلاق در جامعه بیشتر شده است، از «طرح مشاوره رایگان با رویکرد قرآنی و دین‌محور» برای کاهش آمار طلاق خبر داد.

ارجاع انسیه خزعلی به دین برای حل مشکل زنان نشان می‌دهد که الگوی جمهوری اسلامی پس از چهار دهه هنوز تغییر نکرده است.

در حالی که جامعه شناسان و تحلیلگران علوم اجتماعی معتقدند که مشکلات اقتصادی و قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان از عوامل اصلی مشکلات این قشر در جامعه است، به نظر می‌رسد که معاون امور زنان دولت همچنان قصد دارد با استفاده از دین مشکلات را توجیه کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او از زمان تصدی‌گری شغل فعلی، برخلاف تلاش‌های جامعه مدنی و فعالان زنان، سعی کرده تا بار دیگر الگوهای سنتی جمهوری اسلامی را اجرایی کند.

برای مثال او اخیرا در جمع دختران ٩ ساله گفته بود: «از الان برای تشکیل خانواده برنامه‌ریزی کنید» و زمانی که با واکنش افکار عمومی مواجه شد پاسخ داد: «شغل مادری چیز کمی نیست.»

این در حالی است که فعالان حقوق زنان معتقدند که سخنان او مصداق بارز تشویق به «کودک همسری» و نقض حقوق کودکان است.

خزعلی پس از به دست گرفتن مدیریت بخش زنان و خانواده در دولت رئیسی سخنانی با همین مضمون گفته بود.

او در سخنانی از ازدواج زودهنگام دختران حمایت کرده و با اشاره به اینکه «باید روی سبک زندگی‌مان کار کنیم و ارزش‌های اخلاقی و دینی زن بودن و مادر بودن باید تقویت شود» گفته بود: «تساوی می‌تواند ضربه زننده به زنان باشد. هر کسی باید در جای خودش قرار بگیرد نسبت به نیازها و طبیعتش. با گفتمان انقلاب اسلامی می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

مقام‌های حکومت ایران با هدف تحقق سیاست‌های جمعیتی علی خامنه‌ای به ازدواج کودکان امید ویژه‌ای بسته‌اند و به صراحت آن را تبلیغ می‌کنند.