سهیلا حجاب:رفتار زندان‌بان‌ها با من از رفتار عراقی‌ها با اسرای ایرانی بدتر است

سهیلا حجاب در نامه‌ای سرگشاده به شرح رفتارهایی پرداخته که در زندان کرمانشاه با صورت گرفته است

سهیلا حجاب با حکم محمد مقیسه (ناصریان) به ۱۸ سال زندان محکوم شده است -- توییتر

سهیلا حجاب، زندانی سیاسی- عقیدتی می‌گوید: «رفتار زندان‌بان‌های جمهوری اسلامی ایران با او بدتر از رفتار نیروهای عراقی با اسرای جمهوری اسلامی ایران در جریان جنگ هشت ساله بوده است.»

او با نوشتن نامه‌ای سرگشاده به شرح مشکلات و فشارهایی پرداخته که در دوران سپری کردن محکومیتش در کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه تجربه کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا این زندانی سیاسی – عقیدتی در بخشی از نامه‌اش به پرونده‌سازی زندان‌بان‌ها علیه وی، ضرب و شتم، انتقال مدام به زندان‌های مختلف و تحمل انفرادی اشاره کرده و نامه‌اش را برآوردن فریاد دادخواهی خوانده است.

سهیلا حجاب در این نامه چنین نوشته است:«مدعیان دین و دیانت در این روزها و شب‌ها قرآن بر سر می‌گیرند و طلب عفو و بخشش به درگاه خدا می‌کنند، از کدام بخشش سخن می‌گویید؟ وقتی ظالمانه‌ترین رفتارها را در حق فرزندان این سرزمین روا می‌دارید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۹۷ به این سو بارها سهیلا حجاب را به دلیل فعالیت‌های مدنی‌اش بازداشت کرده‌اند. وی در اسفند ۱۳۹۸، و با حکم محمد مقیسه (ناصریان)، به تحمل ۱۸ سال زندان محکوم شد و حکمش از خرداد ۱۳۹۹ به اجرا درآمد. حجاب در همان زمان، ضمن اشاره به آزار و اذیت‌هایی که از جانب نیروهای امنیتی دیده بود، اعلام کرد که نیروهای امنیتی به او گفته‌اند اگر از مواضعش کوتاه نیاید، اتهام نگهداری سلاح را نیز به پرونده او اضافه خواهند کرد.

حجاب همچنین خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، چنین نوشته است:«از بس توسط عوامل شما در زمان‌های مختلف به دلایل واهی مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌ام که دیگر جانی در تنم نمانده، مرا به زندان‌هایی می‌فرستید که کوچک‌ترین احترامی را برای حقوق یک زندانی سیاسی قائل نیستند.»