آرزوی شاهزاده رضا پهلوی در روز زمین: باشد که ایران دوباره سرسبز و پربار شود

۲۲ آوریل هر سال کنشگران محیط زیست به مناسبت روز زمین در سراسر جهان مراسم مختلفی برگزار می‌کنند

«باشد که ایران‌زمین از این گرداب بلا رها شود و دیگربار میهن ما سرسبز و پربرگ‌وبار شود.»- Screen Grab/Youtube

شاهزاده رضا پهلوی روز جمعه، با انتشار پیامی در توییتر به مناسبت روز زمین، این روز را به همه کنشگران محیط زیست و محیط‌‌بانان در ایران شادباش گفت و آرزو کرد کشور ایران بار دیگر «سرسبز و پربرگ‌وبار» شود.

او در این پیام نوشت: «روز جهانی زمین را به همه نگاهبانان آب و خاک و طبیعت ایران، کنشگران محیط زیست، محیط‌‌بانان، جنگل‌بانان و همه آن‌هایی که برای پایداری حیات در سرزمین باستانی ما می‌کوشند، شادباش می‌گویم.»

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه پیام خود، آرزو کرد: «باشد که ایران‌زمین از این گرداب بلا رها شود و دیگربار میهن ما سرسبز و پربرگ‌وبار شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

۲۲ آوریل هر سال کنشگران محیط زیست به مناسبت روز زمین یا روز جهانی زمین پاک در سراسر جهان برای یادآوری لزوم محافظت از کره زمین و محیط زیست آن مراسم مختلفی برگزار می‌کنند. شعار امسال برای این روز «در سیاره‌مان سرمایه‌گذاری کنید» تعیین و تمرکز آن بر ترویج فرهنگ حذف زباله‌های پلاستیکی اعلام شد. بسیاری از رسانه‌های داخل ایران نیز به این مقوله پرداختند.

ایران به ویژه در چند سال گذشته، با مشکلات زیست‌ محیطی گوناگونی مواجه بوده که بخشی از دلایل آن تغییرات اقلیمی است؛ اما منتقدان معتقدند سوءمدیریت مسئولان حکومتی نیز در تشدید آن‌ها تاثیر زیادی دارد.