با یک کمد پر از لباس چیزی برای پوشیدن ندارم

یکی از اشتباهات رایج ما این است که لباس‌هایی را نگه می‌داریم که امیدواریم در آینده اندازه‌مان شوند

باید با کمد لباس‌هایمان مثل رایانه‌مان رفتار کنیم. از این جهت که بدانیم هر پوشه مخصوص چه کاری است و کجا قرار دارد - Canva

آماده شدن برای رفتن سر کار، مهمانی و یا خرید ساده همیشه یک سوال مهم را به ذهن می‌آورد: چه لباسی بپوشم؟

خودتان را می‌بینید که در مقابل انبوهی از لباس‌ها در کمدتان می‌ایستید. مدتی به محتویات آن زل می‌زنید و با نومیدی آن‌ها را به هم می‌ریزید. بعد با بی‌حوصلگی شانه‌هایتان را بالا می‌اندازید و می‌گویید: «هیچی ندارم بپوشم.»

طبق گفته کارشناسان، این اتفاق وقتی می‌افتد که ما درواقع ازآنچه در کمد لباس‌هایمان داریم، اطلاع دقیقی نداریم. ما لباس‌های نو می‌خریم و آن‌قدر به این کار ادامه می‌دهیم و آن‌ها را روی‌هم انبار می‌کنیم تا به حجم قابل‌توجهی برسند. تا جایی که کمد ما پر می‌شود از لباس‌هایی که دور از چشم ما برای خود یکجا نشسته‌اند. این لباس‌ها نیاز به مرتب‌سازی و مراقبت دارند.

این درهم‌ریختگی را می‌توان مانند مه ای توصیف کرد که مانع از دیدن واضح ما می‌شود. راه‌حل این مشکل هم اختصاص زمان برای مرتب‌سازی لباس‌ها به چند دسته مختلف است: لباس‌هایی که استفاده مدام دارند، آن‌هایی که می‌خواهید اهدا کنید و آن‌ها که برای بازیافت کنار می‌گذارید.

همچنین مطمئن شوید که دسته بازیافتی‌ها را در کیسه‌ای بسته‌بندی کنید و جلوی در بگذارید تا دفعه بعد که بیرون می‌روید، با خودتان ببرید. در غیر این صورت آن‌ها را مدت‌ها بعد یک‌گوشه مخفی دیگر در کمدتان پیدا می‌کنید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته که صحبت از مرتب کردن و دسته‌بندی لباس‌ها، بسیار آسان‌تر از انجام آن است و شامل پاسخ‌دهی به پرسش‌های سختی می‌شود: آیا این لباس اندازه‌ام هست؟ آیا خوشگل است؟ اصلا از آن خوشم می‌آید؟

یکی از اشتباهات رایج ما این است که لباس‌هایی را نگه می‌داریم که امیدواریم در آینده اندازه‌مان شوند. چیزی که نباید فراموش کرد این است که کمد لباس‌های ما مانند املاک و مستغلات ماست و پر کردن آن با چیزهایی که واقعا نیاز نداریم یا استفاده نمی‌کنیم، هدر دادن پول است.

می‌توانیم لباس‌هایمان را بر اساس سیستم دلخواهمان مرتب کنیم. برای مثال ردیف تاپ‌ها، ردیف شلوارهای جین، ردیف ژاکت‌ها، لباس‌های شب، لباس‌های کار، لباس‌های دانشگاه یا مدرسه و بسته به سلیقه هر فرد، مرتب‌سازی بر اساس رنگ‌ها.

باید با کمد لباس‌هایمان مثل رایانه‌مان رفتار کنیم. ازاین‌جهت که بدانیم هر پوشه مخصوص چه کاری است و کجا قرار دارد. اگر به این شکل آن‌ها را مرتب کنیم، خیلی زود هم می‌توانیم آنچه می‌خواهیم را پیدا کنیم و سراغش برویم. برای مثال ۲۰ درصد از لباس‌های ما آن دسته‌ای هستند که بیشترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم. پس بیشترین نیاز ما همان لباس‌هاست و در مورد دیگر لباس‌ها می‌توان بر اساس آنچه گفته شد عمل کرد.

یک ایده دیگر هم می‌تواند «مهمانی کمد لباس» باشد. تغییر فصل زمان خوبی برای خلاص شدن از دست لباس‌هایی است که چند سالی است آن‌ها را نپوشیده‌اید. یک مهمانی عصرانه برای دوستانتان ترتیب دهید و بگذارید هر چه می‌خواهند از میان لباس‌های کنار گذاشته شده بردارند. چه چیزی بهتر از این‌که لباس موردعلاقه‌ای که مدت‌ها نپوشیده بودید را بر تن دوستان عزیزتان ببینید؟

بیشتر از زندگی