ادعای ایران: سه «جاسوس اسرائیل» در سیستان و بلوچستان بازداشت شدند

اداره اطلاعات استان گفت این افراد در «انتشار اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی‌شده دست داشته‌اند»

در گزارش مشخص نشد که سه فرد بازداشت‌شده شهروندان ایران‌اند یا کشورهای خارجی– عکس از تسنیم

مقامات جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه مدعی بازداشت سه مامور سازمان اطلاعاتی اسرائیل، موساد، در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران شدند.

اداره کل اطلاعات استان با اعلام این که «این افراد با حکم دستگاه قضایی دستگیر شدند،» گفت آنها در «انتشار اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی‌شده» دست داشته‌اند.

انتشار این خبر در خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه همچون تسنیم و فارس باعث شد به سرعت مورد توجه رسانه‌های جهانی قرار بگیرد. خبرگزاری رویترز خبر را منتشرکرد و روزنامه اسرائیلی‌ «هاآرتص» نیز آن را بازنشر داد.

در گزارش مشخص نشد که سه فرد بازداشت‌شده شهروندان ایران‌اند یا کشورهای خارجی.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایران و اسرائیل سال‌هاست درگیر جنگی غیرمستقیم و محرمانه در منطقه هستند که شامل حملات سایبری، عملیات ترور مقامات،حمله‌های پهپادی و کارزارهای اطلاعاتی در رسانه‌های اجتماعی می‌شود.

ماه گذشته صفحه‌ای بدون نام در پیام‌رسان تلگرام اسنادی را منتشر کرد که مدعی بود مربوط به دیوید بارنئا،رئیس موساد، هستند.

در ماه مارس شماری از وب‌سایت‌های دولت اسرائیل مدتی از دسترس خارج شدند که ظاهرا دلیل آن حمله‌‌ای سایبری بود. وب‌سایت دفتر نخست‌وزیر اسرائیل به‌همراه وزارتخانه‌های بهداشت، دادگستری و رفاه مورد این حمله قرار گرفتند.

یک ماه پیش از آن حمله‌ای هوایی در ایران باعث تخریب جدی شبکه پهپادهای کشور شد و تخمین زده می‌شود که صدها پهپاد نابود شدند.

بیشتر از جهان