بلا حدید به اسرائیل: «دست از کشتار بردارید»

مدل فلسطینی-آمریکایی به سانسور شدنش در اینستاگرام معترض است 

شرکت بلا حدید در تظاهراتی برای پشتیبانی از فلسطینان در نیویورک، ۱۵ ماه مه ۲۰۲۱- عکس از رسانه‌های اجتماعی

بلا حدید، مدل فلسطینی-آمریکایی، بار دیگر از هم‌وطنان فلسطینی خود دفاع کرد و تاکید کرد که به این کار ادامه خواهد داد. این چهره شهیر، اینستاگرام را محکوم کرده که دست به «ممنوعیت سایه» علیه او زده است؛ اصطلاحی که منظور از آن محدود کردن مخاطبان بعضی پست‌های خاص، در شبکه‌های اجتماعی است. خانم حدید گفت که او همچنان علیه خشونت‌های اسرائیل علیه مردم فلسطین موضع خواهد گرفت، و افزود که «بخصوص در ماه مبارک رمضان» کنار فلسطینی‌ها می‌ایستد. 

حدید اخیرا ویدیوهایی از خشونت علیه مردم فلسطین در اینستاگرام منتشر کرد و از دنبال‌کنندگان حساب کاربری خود خواست که «تک تک آن‌ها را تماشا کنند». او سپس پرسشی مطرح کرد: «کدام‌یک از این افراد محرک چنین حمله‌ای شدند؟» حدید گفت می‌خواهد نشان دهد که مردم بی‌گناه «بی هیچ دلیلی با این دهشت مواجه می‌شوند».

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bella (@bellahadid)

خانم حدید در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «اینستاگرام! اگر واقعا می‌خواهی مرا هم مثل روزنامه‌نگارها یا هر کس که سعی می‌کند در مورد فلسطین آموزش بدهد، ساکت کنی، من همچنان با صلح پیش خواهم آمد و با نشان دادن اطلاعات مستدل راجع به اینکه چطور ارتش اسرائیل، دولت اسرائیل، و شهرک‌نشین‌ها، به فلسطینی‌های بی‌گناه حمله می‌کنند؛ بی‌هیچ دلیلی، مگر فلسطینی بودن‌شان.»

این چهره مشهور گفت که اقدامات اسرائیل «نقض حقوق بشر» است و اگر اینستاگرام همچنان صداهای مربوط به فلسطین را سانسور کند، این کار «بزرگ‌ترین شکل تبعیض و سانسور ناعادلانه» خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حدید در مورد ویدیوهایی که بازنشر کرده بود، نوشت: «من چیزی از خودم ابداع نکرده‌ام… این‌ها بازیگر نیستند. این‌ها سربازهای واقعی ارتش اسرائيل‌اند. این‌ها مردم فلسطین‌اند که جان‌ خود، خانواده‌های خود، مشاغل‌ خود، تاریخ‌ خود، و ارواح خود را دارند. اگر می‌خواهید من از حرف زدن دست بردارم، آن‌ها باید از کشتار دست بردارند.»

این مدل گفت، البته افراد افراط‌گرا در هر دو طرف وجود دارند، اما نباید به مردم فلسطین تهمت زد.

حمله‌های اخیر اسرائيل به کرانه غربی و محدودیت‌های شدید بر شهرهایی مثل جنین، در پی چندین حمله تروریستی فلسطینی‌ها در خاک اسرائیل است که برخی از‌ آن‌ها را داعش انجام داده بود.

بیشتر از جهان