بایرن‌مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن در یک قدمی قهرمانی لیگ

هواداران، ناکامی در اروپا را هضم نمی‌کنند

بایرن مونیخ در آستانه دهمین قهرمانی متوالی بوندس‌لیگا قرار گرفت -- INA FASSBENDER / AFP

بایرن مونیخ با برد سه بر صفر مقابل آرمینیا بیلفلد در آستانه دهمین قهرمانی متوالی بوندس‌لیگا قرار گرفت. بایرن با این برد ۷۳ امتیازی شد و اختلاف ۹ امتیازی خود را با بوروسیا دورتموند، تیم دوم جدول، حفظ کرد. تنها چهار بازی تا پایان فصل باقی مانده است و بایرن شنبه هفته آینده در صورت برتری مقابل دورتموند، می‌تواند در ورزشگاه خانگی‌اش جشن قهرمانی بگیرد.

برد بایرن پنج روز پس از حذف نامنتظره مقابل ویارئال در لیگ قهرمانان به دست آمد و هنوز این تیم درگیر حاشیه‌های آن ناکامی است. یولیان ناگلزمان، سرمربی بایرن، بعد از تساوی یک بر یک خانگی و حذف مقابل تیم اسپانیایی، خبر داد که تهدید به مرگ شده است.

اولیور کان، مدیرعامل بایرن، در واکنش به آن رخداد گفت:«این افراد چه فکری می‌کنند که به صورت ناشناس پیام تهدید به مرگ می‌فرستند؟ هیچ رفتاری بزدلانه‌تر از تحقیر و بدنام کردن یک نفر به صورت ناشناس نیست.» او افزود که باشگاه راه‌هایی را برای متوقف کردن آزارها علیه سرمربی جوانش در نظر گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پاری‌سن‌ژرمن هم با برتری دو بر یک مقابل مارسی، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش، می‌تواند در بازی آینده قهرمانی در لیگ فرانسه را جشن بگیرد. پاریس با این برد ۷۴ امتیازی شد شش هفته به پایان فصل، فاصله‌اش را با مارسی به ۱۵ امتیاز افزایش داد. پاری‌سن‌ژرمن چهارشنبه میهمان آنژه است و چنانچه بهتر از مارسی مقابل نانت نتیجه بگیرد، دست‌نیافتنی خواهد شد. پاریس با قهرمانی در این فصل می‌تواند با رکورد ۱۰ قهرمانی سنت‌اتین، پرافتخارترین تیم لیگ فرانسه، برابری کند.

در این بازی حساس، پاریس خیلی زود توانست با گل نیمار پیش افتد، ولی مارسی با کالتاکار، مدافع اهل کرواسی‌اش، به گل تساوی رسید. امباپه اجازه نداد دو تیم با تساوی به رختکن بروند و در آخرین ثانیه‌های نیمه اول، گل دوم پاریس را از روی نقطه پنالتی زد. مارسی در نیمه دوم تلاش زیادی برای فرار از شکست داشت و با سالیبا به گل رسید، ولی بازبینی تصاویر نشان داد که مدافع مارسی در آفساید بوده است.

با وجود نتایج خوب پاری‌سن‌ژرمن در لیگ، گروهی از هواداران هنوز بابت حذف این تیم از لیگ قهرمانان ناراضی هستند. اولتراها، هواداران افراطی پاریس، پیش از بازی گفته بودند که حتی در صورت پیروزی مقابل رقیب سنتی، در جشن شرکت نمی‌کنند و این بازی را در سکوت محض تماشا کردند.

مارکینیوس، کاپیتان پاری‌سن‌ژرمن، پس از بازی به انتقاد از این رفتار پرداخت و گفت: «فکر می‌کنم برای لو کلاسیک باید اختلافات را کنار می‌گذاشتند و زمان مناسبی برای این کار نبود. ما ناراحتی هواداران را درک می‌کنیم، آن‌ها استدلال‌های خودشان را دارند، ولی گاهی باید غرور را کنار گذاشت.»

بیشتر از فوتبال