کانون نویسندگان: جان علیرضا ثقفی در خطر است

حال عمومی علیرضا ثقفی، نویسنده و فعال کارگری در زندان رو به وخامت گذاشته است

کانون نویسندگان ایران طی بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه حال عمومی علیرضا ثقفی، نویسنده، فعال کارگری و عضو این کانون در زندان کچویی کرج رو به وخامت گذاشته است، اعلام کرد: «جان علیرضا ثقفی در خطر است.»

در بیانیه کانون نویسندگان آمده است: « با وجود آنکه ثقفی در روزهای اخیر دچار افزایش فشار خون شده، بهداری زندان از اعزام او به پزشک و تشکیل پرونده پزشکی برای او خودداری کرده است.» کانون نویسندگان علت بیماری علیرضا ثقفی را سالخوردگی، تغذیه‌ نامناسب و استرس‌های ناشی از بازداشت اعلام کرده است.

در این بیانیه عنوان شده که بی‌توجهی به وضعیت ثقفی، جان او را به خطر می‌اندازد و بی‌تردید مسئولیت هر گزندی به سلامت او بر عهده‌ی زندانبانان خواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنطور که کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در هفته‌های گذشته نوشته بود، فشار خون این عضو کانون نویسندگان، بارها در زندان بالا رفته و بهداری زندان صرفا به تجویز چند قرص برای او اکتفا کرده است.

علیرضا ثقفی در شهریور ماه سال ۹۸ دادگاه انقلاب کرج به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، به یک سال حبس محکوم شد. این حکم در مهرماه همان سال در دادگاه تجدیدنظر استان البرز عینا تایید شد. به دنبال تایید این حکم، اواسط اسفند ماه ۱۴۰۰، او در جریان برگزاری مراسم یادبود صمد شعبانی، شاعر و نویسنده در کرج بازداشت و برای تحمل دوران محکومیت یک ساله خود به زندان کچویی کرج منتقل شد.

پیش از این رضا خندان (مهابادی) از دیگر اعضای کانون نویسندگان ایران نیز که بر اثر ابتلا به کرونا و انجام یک عمل جراحی، دوران نقاهت خود را بیرون از زندان می‌گذراند، به زندان فراخوانده شد. این در حالی بود که کانون نویسندگان اعلام کرده بود او همچنان نیاز دارد تحت درمان باقی بماند.