گوشت شیر چه طعمی دارد؟ نمونه آزمایشگاهی را امتحان کنید

گوشت پرورشی روشی برای تولید است که به شرکت‌ها امکان می‌دهد بدون کشتن حیوانات، از هرگونه‌ای غذا تولید کنند

همبرگر گوشت شیر پرورشی، استیک‌ گوشت ببر، و دست‌پیچ‌ سوشی گورخر محصولاتی است که یک «استارت‌آپ» فناوری غذایی عرضه می‌کند-Primeval Foods

تولیدکنندگان مواد غذایی، مصرف‌کنندگان آگاه به شرایط زیست‌محیطی را تشویق می‌کنند که به منظور تلاش برای حفظ کره زمین، به جای جایگزین‌های گیاهی، به مصرف گوشت‌های غیرطبیعی پرورشی در آزمایشگاه روی آورند.

همبرگرهای گوشت شیر پرورشی، استیک‌های گوشت ببر، و دست‌پیچ‌های سوشی گورخر، از جمله محصولاتی به ‌شمار می‌روند که یک «استارت‌آپ» فناوری غذایی عرضه می‌کند و امیدوار است که در نهایت، به شکل گسترده برای خرید در دسترس عموم قرار گیرند.

«پریمیوال فودز» گفت، به محض اینکه این محصولات تاییدیه‌های نظارتی را به دست آورد، رستوران‌های ستاره‌دار میشلن لندن از اولین جاهایی خواهند بود که غذای آن‌ها را خواهند آزمود، و افزود که برنامه‌های بیشتری برای گسترش در مقیاس وسیع‌تر، حتی (عرضه) به سوپرمارکت‌های محلی دارند.

گوشت پرورشی روشی برای تولید است که به شرکت‌ها امکان می‌دهد بدون کشتن حیوانات، از هرگونه‌ای غذا تولید کنند.

این محصول با کشت مستقیم سلول‌های حیوانی تولید می‌شود که به تولیدکنندگان امکان می‌دهد مشخصات حسی و تغذیه‌ای گوشت‌های معمولی را شبیه‌سازی کنند.

نگرشی که در پس این روش قرار دارد، آن است که این روش نیاز به رشد و پرورش حیوانات برای غذا را از بین ببرد و در سطح گسترده، به منزله راهی برای حفظ آب و خاک، حفظ زیستگاه‌ها، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، جلوگیری از آلودگی با کود، و استفاده بیش از اندازه از آنتی‌بیوتیک در نظر گرفته می‌شود.

از آنجا که گوشت پرورشی هنوز در مقیاس صنعتی تولید نشده است، مزایای آن برای حفظ کره زمین نیز تقریبا از قطعیت کامل برخوردار نیست.

ولی دانشمندان در دامنه گسترده‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که کل تاثیرات زیست‌‌محیطی تولید گوشت پرورشی تا حد چشمگیری کمتر از گوشتی است که به صورت متعارف تولید می‌شود.

طبق مطالعه‌ای که روی اثرات زیست‌محیطی گوشت پرورشی انجام شده است، تولید این محصول تقریبا هفت تا ۴۵ درصد کمتر از گوشتی که به صورت متعارف در اروپا تولید می‌شود، انرژی مصرف می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ضمن این نکته نیز مشخص شد که انتشار گازهای گلخانه‌ای ۷۸ تا ۹۶ درصد کمتر است، و استفاده از زمین ۹۹ درصد، و مصرف آب هم بین ۸۲ تا ۹۶ درصد کاهش می‌یابد.

نشریه فایننشال‌تایمز در ماه فوریه بعد از افت ۱۱ درصدی سهام شرکت «بیاند میت»، از افت فروش محصولات گیاهی خبر داد. این شرکت در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ زیانی ۸۰.۴ میلیون دلاری – بیش از سه برابر سال قبل- گزارش کرد.

به گزارش «اسپینز»، شرکت فراهم‌کننده اطلاعات، این وضعیت پس از آن رخ داد که فروش گوشت‌های گیاهی در ایالات متحده آمریکا بعد از مشاهده ۴۶ درصد افزایش در سال ۲۰۲۰، در سال ۲۰۲۱ در مجموع نیم درصد کاهش یافت.

«پریمیوال فودز» کاهش اخیر را به مثابه فرصتی برای «دوبرابر کردن ایده‌های نوآورانه» در نظر گرفته است. علاوه بر ارائه یک جایگزین جدید سازگار با شرایط زیست‌محیطی برای گوشت‌ معمولی، امیدوار است که جایگزین‌های غیرطبیعی نیز به مردم امکان دهد تا به تجربیات جدیدی در آشپزی دست یابند.

ییلماز بورا، از مدیران «ایس ونچرز»، استودیوی سرمایه‌گذاری مستقر در لندن که «پریمیوال فودز» را تاسیس کرده است، گفت:«مردم مدام دنبال کشف غذاهای جدید، رستوران‌های جدید، و تجربه‌های جدیدی در آشپزی هستند، اما گونه‌های سنتی برای برآوردن این نیاز به آخر خط رسیده‌اند.»

«این روش باید فراتر از غذاهای کنونی با گوشت گاو، مرغ، و خوک باشد و باید بدون هزینه کردن از طبیعت، عرضه شود.»

او افزود:«داریم برنامه‌ریزی می‌کنیم که در ماه‌های آینده با یکی از گوشت‌های مصنوعی پرورشی‌مان رویداد مزه‌‌آفرینی در لندن راه‌اندازی کنیم تا دنیا بفهمد که فصل بعدی غذا چه مزه‌ای دارد.»

© The Independent

بیشتر از جهان