افت محبوبیت بایدن رکوردی تازه زد

در جدیدترین نظرسنجی، محبوبیت جو بایدن به ۳۳ درصد سقوط کرد

تعداد مردانی که عملکرد او را تایید می‌کنند کمتر از زنان است، به طوری که ۲۹ درصد مردان از عملکرد او راضی‌ و ۳۷ درصد ناراضی‌اند‌ـ MANDEL NGAN / AFP

یک نظرسنجی جدید کینیپیاک نشان داد میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، اکنون به پایین‌ترین سطح تاکنون رسیده است و فقط ۳۳ درصد عملکرد او را تایید می‌کنند که با روند میزان محبوبیت او در ماه ژانویه هماهنگ است.

در نظرسنجی دانشگاه کینیپیاک، ۱۴۱۲ بزرگسال در فاصله ۸ تا ۱۱ آوریل شرکت کردند و حاشیه خطای آن ۲.۶ درصد بود. در حالی که ۷۶ درصد دموکرات‌ها عملکرد بایدن را تایید می‌کنند، ۵۶ درصد رای‌دهندگان مستقل و ۹۴ درصد جمهوری‌خواهان آن را تایید نمی‌کنند. نرخ محبوبیت بایدن در میان رای‌دهندگان مجاز فقط کمی بهتر از این است و ۳۵ درصد آنان از عملکرد او راضی‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نظرسنجی جدید نشان داد ۵۴ درصد مردم عملکرد بایدن در مقام ریاست‌جمهوری را تایید نمی‌کنند. تعداد مردانی که عملکرد او را تایید می‌کنند کمتر از زنان است، به طوری که ۲۹ درصد مردان از عملکرد او راضی‌ و ۳۷ درصد ناراضی‌اند.

هم سفیدپوستان و هم اسپانیایی‌تباران بزرگسال از عملکرد بایدن ناراضی‌اند؛ به‌طوری که ۲۶ درصد از بزرگسالان اسپانیایی‌تبار با او مخالف و ۳۱ درصد از بزرگسالان سفیدپوست با او موافق‌اند. اما آرای سفیدپوستان دچار گسست جمعیتی است، زیرا از سفیدپوستان دارای مدرک چهارساله [کارشناسی] ۵۲ درصد و از سفیدپوستان دارای مدرک کالج [کاردانی] ۲۰ درصد با او موافق‌اند.

سیاه‌پوستان همچنان بایدن را تایید می‌کنند و ۶۳ درصد از سیاه‌پوستان بزرگسال با او موافق‌اند. اما این رقم نسبت به محبوبیت ۷۸ درصدی بایدن نزد رای‌دهندگان سیاه پوست در آوریل سال گذشته، به‌شدت کاهش یافته است.

محبوبیت بایدن در گروه‌های سنی هم پایین است. به طوری که فقط ۲۱ درصد از بزرگسالان رده سنی ۱۸ تا ۳۴ سال و ۳۶ درصد از بزرگسالان ۳۵ تا ۴۹ ساله با او موافق‌اند. بایدن نزد بزرگسالان ۶۵ ساله یا بالاتر با ۴۸ درصد، بالاترین میزان محبوبیت را دارد.

© The Independent

بیشتر از جهان