پلیس نیویورک در جستجوی مظنون تیراندازی بروکلین

به گفته مقامات نیویورک مظنون فردی ۶۲ ساله به نام فرانک جیمز است

مظنون منتقد سیاست‌های شهدار نیویورک بوده است -- MICHAEL M. SANTIAGO/GETTY IMAGES VIA AFP

اریک آدامز شهردار نیویورک، روز چهارشنبه ۱۳ آوریل ۲۰۲۲، هویت ضارب احتمالی حادثه تیراندازی روز گذشته در مترو بروکلین را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، این فرد ۶۲ ساله فرانک جیمز نام دارد و مقامات نیویورک از اهالی این شهر خواسته‌اند در صورت داشتن هرگونه اطلاعاتی درباره این فرد با آن‌ها تماس بگیرند.

روز سه‌شنبه ۱۲ آوریل ۲۰۲۲، در یکی از ایستگاه‌های مترو بروکلین، فردی ۳۳ گلوله به سوی مسافرها شلیک کرد و دو نارنجک دودزا نیز منفجر کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در این حادثه ۱۰ تن با شلیک گلوله مجروح شدند که حال ۵ تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است. همچنین وضعیت ۱۳ تن دیگر تحت تاثیر انفجار نارنجک‌های دودزا نامناسب است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس نیویورک تا این لحظه توانسته است از فرانک جیمز دو نشانی در ویسکانسین و فیلادلفیا پیدا کند. در عین‌حال مقامات رسمی نیویورک برای به دام انداختن جیمز ۵۰ هزار دلار جایزه تعیین کرده‌اند.

فرانک جیمز ده‌ها ویدئو از صحبت‌هایش را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که در آن‌ها مردم آمریکا را به نژادپرستی و شهردار نیویورک را به اتخاذ سیاست‌های نادرست متهم کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در این زمینه، وی در یکی از ویدئوها این عبارت‌ها را بیان کرده است: «این ملت با خشونت متولد شده، با خشونت و تهدید به حیاتش ادامه داده است و با مرگی خشن می‌میرد و هیچ چیزی این روند را متوقف نمی‌کند.»

رسانه‌های نیویورک، تیراندازی روز سه‌شنبه در متروی بروکلین را در دسته یکی از خشن‌ترین وقایع رخ داد در تاریخ متروی این شهر طبقه‌بندی کرده‌اند. با این همه متروی این شهر فعالیتش را در روز چهارشنبه طبق روال همیشگی پی گرفت.

اریک آدامز، در آخرین اظهاراتش در ارتباط با فرد مظنون، به شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت نیروهای پلیس نیویورک، تا زمان دستگیری فرانک جیمز، لحظه به لحظه حلقه محاصره او را تنگ‌تر خواهند کرد و به تحقیقات بیشتر درباره «این حادثه موحش» ادامه می‌دهند.   

بیشتر از جهان