نیمی از منهتن نیویورک در خاموشی فرو رفته است

از میدان تایمز تا خیابان هفتاد در بخش شرقی شهر برق قطع شده است

THOMAS URBAIN / AFP

نیمی از منهتن نیویورک در بخش شرقی آن در خاموشی فرور رفته است. به گفته پلیس شهر نیویورک از خیابان ۴۰ منهتن، حوالی میدان تایمز که پُر ترافیک ترین و قلب توریستی شهر محسوب می شود و بیشتر تماشاخانه ها در این بخش واقع شده تا حوالی خیابان ۷۰ برق قطع شده است.

گفته می شود که این دومین بار از سال ۱۹۷۷ می باشد که در چنین سطحی برق شهر نیویورک در تاریکی فرو رفته است. به گفته شبکه های خبری تنها دو قطار شهری در زیر زمین به دلیل قطع برق محبوس مانده اند که نیروهای امداد در تلاش برای تخلیه مسافران هستند و به گفته فرماندار نیویورک بیش از ۷۳ هزار خانه در خاموشی فرو رفته است. 

در حال حاضر رفت و آمد کلیه خطوط متروی شهر متوقف شده است و از خیابان پنجم تا رودخانه هادسون برق قطع شده است. 

همچنین کنسرت موسیقی خانم جنیفر لوپز در مدیسون اسکور گاردن شهر نیویورک در حوالی خیابات ۳۴ منهتن نیز به دلیل وضعیت اضطراری و نبود برق ملغی شده و نیروهای پلیس در حال تخلیه هزاران تماشاچی هستند که از ماهها پیش بلیط این کنسرت را تهیه کرده و به نیویورک آمده بودند.

فرماندار نیویورک، اندرو کومو به شبکه خبری ای بی سی گفت که نیروهای ویژه و امداد در شهر در حال آماده باش هستند تا به کمک شهروندان نیازمند بیایند در حالی که همچنان دلیل قطع برق معلوم نشده است.

بیشتر از