ریانا از افسردگی بعد از زایمان می‌ترسد

ریانا فاش کرد که بارداری‌اش برنامه‌ریزی نشده بود 

ریانا اگرچه نگران سلامت روان خود بعد از زایمان است، ابدا به نظر  دیگران درباره بدن خود در طول دوران بارداری اهمیت نمی‌دهد‌‌ـ توییتر rihanna@ 

ریانا، خواننده ۳۴ ساله، در مصاحبه‌ای با نشریه ووگ توضیح داد که چگونه از شنیدن داستان‌هایی از زنان دیگری که با افسردگی پس از زایمان دست‌وپنجه نرم کرده‌اند، دچار «ترس» می‌شود و از اینکه وقتی اولین فرزندش را به دنیا می‌آورد، «از نظر عاطفی کنترل نشود» می‌ترسد.

ریانا که ستاره روی جلد مجله ووگ در ماه مه است، در مورد انتظار اولین فرزندش صحبت می‌کند و اصرار دارد که زیبایی ظاهر و لباس او، به‌رغم تغییر شکل بدنش، ناگهان تغییر نکرده است.

ریانا می‌گوید: « لباس پوشیدن خیلی سرگرم‌کننده است. من نمی‌گذارم آن قسمت ناپدید شود زیرا بدنم در حال تغییر است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ریانا گفت که اگرچه برنامه خاصی برای بارداری نداشت اما او و شریک زندگیش، اِیسَپ راکی (A$AP Rocky)، مخالف آن هم نبودند. او با انتقاد از کلیشه‌های رایج درباره ازدواج و بارداری زنان گفت در حالی که همیشه فکر می‌کرد زندگی او «اول ازدواج است، سپس یک بچه»، اما «چه کسی می‌گوید که باید اینطور باشد؟ من مطمئنا اجازه نمی‌دهم که مانع مادر شدن من شوید».

وقتی صحبت از شیردهی به میان آمد، ریانا گفت «دعا می‌کند که بدنش به او اجازه این کار را بدهد»، اما بخشی که بیشتر از آن می‌ترسد احتمال افسردگی پس از زایمان است.

او افزود: «آیا از نظر عاطفی از کنترل خارج خواهم شد؟ این داستان‌هایی که از زنان دیگر می‌شنوم مرا می‌ترساند.» 

بریتنی اسپیرز، ستاره دیگر دنیای موسیقی، نیز هنگام اعلام خبر بارداری‌اش همین نگرانی را مطرح کرد. اسپیرز با اشاره به دو بارداری قبلی خود گفت: «وقتی من قبلا باردار بودم افسردگی بارداری داشتم… باید بگویم کاملا وحشتناک است… آن موقع زن‌ها در مورد آن صحبت نمی‌کردند… بعضی‌ها این را خطرناک می‌دانستند که زنی با نوزادی در درونش این‌طور شکایت کند… اما اکنون زنان هر روز درباره آن حرف می‌زنند… خدا را شکر که ما دیگر مجبور نیستیم آن درد را مثل یک راز مگو پیش خودمان نگه داریم.»

ریانا هم با اشاره به این موضوع، افسردگی پس از زایمان را به‌عنوان یکی از دلهره‌هایش نام برد. بر اساس آمار کالج سلطنتی روانشناسی بریتانیا، از هر ۱۰۰ زن، ۱۰ تا ۱۵ نفر به‌نوعی با عوارض افسردگی بعد از زایمان دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. 

ریانا اگرچه نگران سلامت روان خود بعد از زایمان است، ابدا به نظر دیگران درباره بدن خود در طول دوران بارداری اهمیت نمی‌دهد. او با اشاره به مدل لباس‌هایی که در چند ماه اخیر پوشیده است گفت: «تاکنون نزدیک‌ترین چیزی که به لباس‌های بارداری پوشیده‌ام، یک لباس مشکی شفاف در نمایش دیور پاییز زمستان ۲۰۲۲ در هفته مد پاریس در ماه گذشته است.» 

ریانا درباره جسارتی که در پوشش خود و نمایش شکم برآمده‌اش به‌ خرج داده است به نویسنده ووگ گفت امیدوار است توانسته باشد تعریف آن لباسی را که برای زنان باردار «مناسب» در نظر گرفته می‌شود، تغییر دهد. «بدن من در حال حاضر کارهای باورنکردنی انجام می‌دهد، و من از این کار خجالت نمی‌کشم. این زمان باید جشن گرفته شود. چرا باید بارداری خود را پنهان کنید؟» 

بیشتر از زندگی