تسلا با انرژی خورشیدی بیت‌کوین استخراج می‌کند

پنل‌های خورشیدی تسلا برای استخراج بیت‌کوین در تگزاس مستقر شده‌اند

«ظرف چند سال آینده جامعه بیت‌کوین قادر خواهد بود بیت‌کوینی بسازد که به اندازه کافی با محیط زیست سازگار باشد»-Reuters

پنل‌های خورشیدی و باتری‌های مگا پک تسلا به منظور استخراج بیت کوین با ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر در تگزاس مستقر شده‌اند.

این سازنده خودروهای برقی با شرکت پرداخت «بلاک» و شرکت بلاک‌چین «بلاک استریم» برای ساخت تاسیسات ۳.۸ مگاواتی (MW) شریک شد که اواخر امسال شروع به کار خواهد کرد.

استخراج بیت‌کوین – فرایندی که طی آن واحدهای جدید ارز دیجیتال تولید می‌شوند – به دلیل نیاز به (مصرف) مقدار زیاد برق، در سال‌های اخیر با انتقادهایی مواجه شده است.

برآوردهای شاخص مصرف برق بیت‌کوین کمبریج نشان می‌دهد که استخراج بیت‌کوین به اندازه کشوری به وسعت مصر انرژی مصرف می‌کند، و همین امر فعالان محیط زیست را بر آن داشته است که به صنعت «کریپتو» یا رمزارز فشار آورند تا اشکال جدیدی از استخراج را لحاظ کنند که برای محیط زیست آسیب کمتری داشته باشد.

چندین راه حل پیشنهاد شده است؛ از جمله تغییر فناوری زیربنایی بیت‌کوین از «اثبات کار» به «اثبات سهام»، هرچند این امر به اجماع میان استخراج‌کنندگان (miners) موجود نیاز دارد که رسیدن به آن دشوار است.

گزینه عملی‌تر، انتقال به منابع انرژی تجدیدپذیری مثل (انرژی) خورشیدی، بادی، و آبی است. هزینه انرژی‌ تجدیدپذیر در مقایسه با تولید با سوخت فسیلی عامل اصلی بازدارنده این تغییر است، چنانکه عملیات استخراج «کریپتو» باید به کمترین بهای انرژی ممکن انجام شود تا حداکثر سود را در پی داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مطالعه امکان سنجی درمورد استخراج بیت‌کوین با انرژی خورشیدی، که یک استخر بیت‌کوین در سال گذشته انجام داد، مشخص کرد که استفاده از فناوری‌های موجود در آن زمان سودآور نبود.

آدام بک، مدیرعامل «بلاک استریم»، گفت: «این گامی برای اثبات فرضیه ما است که استخراج بیت‌کوین زیرساخت‌های انرژی با انتشار صفر را به لحاظ مالی تامین می‌کند و در آینده موجب رشد اقتصادی می‌شود.»

طرفداران رمزارزهای دیجیتالی بر این باورند که پاداش‌های مالی حاصل از استخراج بیت‌کوین درواقع مشوق ساخت نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر بیشتری خواهد شد.

در تاسیسات خورشیدی و بادی نیز اغلب مواقعی پیش می‌آید که انرژی مازاد تولید می‌شود، که احتمالا برای استخراج ارز دیجیتال می‌توان از آن استفاده کرد.

مارکوس سوتیریو، تحلیلگر «گلوبال بلاک»، کارگزار دارایی دیجیتال (مستقر در) بریتانیا، به ایندیپندنت گفت: «مسئله تغییرات اقلیمی بیت‌کوین همزمان با افزایش قیمت آشکار‌تر خواهد شد، بنابراین چاره‌ای جز ارایه راه حل نخواهیم داشت.»

«مطمئن‌ام که ظرف چند سال آینده جامعه بیت‌کوین قادر خواهد بود بیت‌کوینی بسازد که به اندازه کافی با محیط زیست سازگار باشد.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی