یکی از آخرین طرح‌های زها حدید در امارات افتتاح می‌شود

نماها کمی براق طراحی شده و شیشه‌ها با صفحه‌های فیبری تقویت‌شدند تا نیاز به نور مصنوعی در سالن را کاهش ‌دهند

شرکت معماران زها حدید آنچه را که می‌گوید رسما قرار است به «معیاری جدید برای محیط‌های کاری آینده» تبدیل شود در قالب یک دفتر مرکزی جدید با فناوری پیشرفته برای گروه BEEAH با تفکر پایدار در شارجه امارات متحده عربی آغاز کرد.

این طرح که بازتابی از منظره بیابانی اطراف است، دو سازه تپه مانند به‌هم‌پیوسته را شامل می‌شود که دفاتر اصلی شرکت می‌شود، با یک حیاط مرکزی و یک آب‌نمای واحه مانند در میانه تا به تهویه کلی سازه‌ها کمک کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زها محمد حدید معمار، هنرمند و طراح بریتانیایی-عراقی بود که در سال ۲۰۱۶ از دنیا رفت به عنوان یکی از چهره‌های اصلی معماری اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم شناخته می‌شود.

طرح اجرا شده در امارات متحده عربی یکی از آخرین طراحی‌های ناتمام این معمار برجسته بود که ساخت آن پس از مرگ حدید توسط شرکت معماری او دنبال شد.

در این ساختمان که برخی از ویژگی‌های آشنای کارهای حدید را در خود دارد، نماها کمی براق ساخته‌شده و شیشه‌ها با صفحه‌های فیبری تقویت‌شده‌اند تا نیاز به نور مصنوعی در سالن را کاهش ‌دهند.

دفتر مرکزی جدید همچنین مجهز به مجموعه‌ای از نوآوری‌های سبز مانند تصفیه آب در محل و بسته‌های باتری تسلا با شارژ خورشیدی است و برای استانداردهای LEED Platinum و رتبه آلایندگی خالص صفر با استفاده از موادی که عمدتاً از منابع محلی گرفته شده‌اند، تلاش خواهد کرد.

 بورو هاپولد و آتلیه تِن به عنوان مشاوران مهندسی این پروژه که یکی از آخرین طراح‌های زها حدید قبل از مرگش در سال ۲۰۱۶ است، در بیانیه مطبوعاتی این شرکت تاکید کردند که هدف این بنا «نشان دادن این است که چگونه فناوری می‌تواند مقیاسی برای تاثیر پایدار باشد و در نهایت به عنوان طرحی برای شهرهای هوشمند و پایدار فردا عمل کند.»