«مادر طبیعت»، اولین سازه چاپ سه‌بعدی فلزی

معماران این اثر را با الهام از مجسمه «مادر» طراحی کردند

هر ساختمان «خودپایدار» است، همچنین می‌تواند منابع انرژی را با دیگران نیز به اشتراک بگذارد©maskarchitects

با استفاده از جدیدترین فناوری‌های ساختنان سازی و الهام از طبیعت، معماران اولین سازه فولادی چاپ سه‌بعدی را می‌سازند. یک شرکت ترکیه‌ای- ایتالیایی خانه‌هایی را برای بازدیدکنندگان موزه نیوولا، گردشگران و هنرمندان ساردینیا در ایتالیا، طراحی کرده‌اند.

اوزنور پینار چر و دانیلو پتا با الهام از مجسمه “La Madre” کار کستانتینو نیولا، خانه‌های «مادر طبیعت» را می‌سازند.

استودیوی ماسک، اولین خانه معماری و طراحی در جهان است که از سیستم ساختمانی «اسکلت بیرونی» چاپ سه‌بعدی فولادی استفاده کرده است که با استفاده از راه‌حل جدید تکنیک ساخت خود که "EXOSTEEL" نامیده می‌شود، تمام عناصر عملکردی ساختمان را پشتیبانی و توزیع می‌کند.

این خانه از یک ستون مرکزی توخالی که به‌اندازه یک‌سوم طول آن در زمین واردشده و از شاخه‌های مختلف ارگانیک که سه‌طبقه ساختمان را پشتیبانی می‌کنند تشکیل‌شده است.

«مادر طبیعت» یا "Madre Natura" نامی است که به این پروژه داده‌شده است.

سازندگان این اثر در توضیح این نام‌گذاری می‌گویند: «وقتی به دوره نوسنگی ساردینیا نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که آن‌ها در طول فرهنگ خود برای “Dea Madre” دعا کرده‌اند، این مفهوم و ایده‌ای مدیترانه‌ای است. قلب زمین و تمام طبیعت آن به‌عنوان مادر شناخته می‌شود؛ مانند یک مادر، ما نیز می‌خواهیم این پیشرفت را بالا ببریم و آن را گرامی بداریم و به نقطه محوری که زن بر جهان تأثیر گذاشته است اعتبار دهیم. ما تلاش کرده‌ایم دو مفهوم متفاوت طبیعت و مادر را در این پروژه برای اورانی هماهنگ کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هر ساختمان «خودپایدار» است، همچنین می‌تواند منابع انرژی را با دیگران نیز به اشتراک بگذارد. هر واحد طوری طراحی شده که همیشه قابل ارتقا و انعطاف‌پذیر باشد تا بتواند با هر نوع منطقه‌ای سازگاری داشته باشد و نیازهای متفاوتی را برآورده کند.

برای هر ساختمان یک «برج انرژی» در نظر گرفته‌شده است که امکان بهره‌برداری از تمام انرژی طبیعی تولیدشده از خورشید و باد را مهیا می‌کند.

در بالای برج نیز برخی ابزارهای فنّاورانه مانند دوربین‌های هوشمند و حس‌گرهای آتش‌سوزی وجود دارد.

این پروژه ساختمانی که طراحی آن تکمیل‌شده در حال اجراست و پس از پایان یافتن به‌عنوان یک موزه زنده به روی گردشگران گشوده خواهد شد.

بیشتر از تکنولوژی