احضار ۴۰ کارگر نیشکر هفت تپه به پلیس امنیت

گروهی از کارگران روز یکشنبه به اخراج همکاران خود اعتراض کرده بودند

irib.ir

کانال تلگرام سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه از احضار تلفنی ۴۰ کارگر این شرکت به پلیس امنیت خبر داده که باید امروز (دوشنبه) خود را معرفی کنند.

این در حالی است که کارگران این شرکت روز گذشته (یکشنبه) در حمایت از کارگران اخراج شده تجمع کرده بودند.

کارگران شرکت هفت تپه از تابستان گذشته بارها نسبت به عدم پرداخت دستمزد و حقوق معوقه،‌مالکیت خصوصی و به رسمیت شناخته نشدن تشکل مستقل کارگری، اعتراض کرده‌اند.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان از جمله بازداشت شدگان این اعتراض‌ها در پاییز گذشته هستند. این دو پس از بازداشت در یک اعتراف تلویزیونی تحت عنوان «طراحی سوخته» شرکت کردند. بخشی و قلیان پس از پخش این اعتراف‌ها اعلام کردند که تحت شکنجه و فشار ناگزیر به اعتراف اجباری شده‌اند. مقامات قضایی گفته‌های آنها را نپذیرفتند و آنها بار دیگر بازداشت شدند و تا کنون در زندان به سر می‌برند.

در شهریورماه سپیده قلیان به اتهام فعالیت علیه نظام و نشر اکاذیب به ۱۸ سال حبس تعزیری (۷ سال قابل اجرا) و اسماعیل بخشی به ۱۴ سال حبس (۷ سال قابل اجرا) محکوم شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شمار دیگری از کارگران معترض هفت تپه نیز در جلسه‌های دادگاه انقلاب در شهریورماه امسال حکم ‌های سنگین دریافت کردند.

در بیانیه منتشر شده از سوی کانال تلگرام سندیکای کارگران هفت تپه به دلیل احضار آنها در روز دوشنبه اشاره نشده اما به گزارش این کانال تلگرامی، در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر اخراج یا عدم نیاز به تمدید قرارداد ۱۵۰ کارگر این شرکت منتشر شده بود.

غلامرضا شریعتی،‌استاندار خوزستان در مورد اخراج شماری از کارگران این شرکت گفته بود، قرارداد کارفرما با کارگران تمام شده و کارفرما بنا بر اختیار خود قرارداد ۲۰ نفر را تمدید نکرده است». او افزود: این حق کارفرما است که در مورد تمدید یا عدم تمدید قراداد تصمیم بگیرد.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌ تپه احضار و تهدید کارگران را محکوم کرده و خواستار بازگشت به کار همه کارگران است.

بیشتر از