شلیک سه موشک کاتیوشا به پالایشگاه اربیل

خانه مالک این پالایشگاه پیشتر نیز هدف موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران قرار گرفته بود

 «اطلاعات اولیه نشان می‌دهد موشک‌ها از استان نینوا شلیک شده‌اند»-حساب فیس‌بوک اداره کل مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان

منابع رسمی اقلیم کردستان عراق از شلیک دست‌کم سه موشک کاتیوشا به اطراف یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های نفتی این منطقه خبر دادند. براساس بیانیه اداره مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان، این حمله موشکی عصر روز چهارشنبه، ششم آوریل ۲۰۲۲، هفدهم فروردین ۱۴۰۱، انجام شد و خسارت و تلفات جانی در پی نداشت.

بنابر گزارش خبرگزاری دولتی عراق «اطلاعات اولیه نشان می‌دهد موشک‌ها از استان نینوا شلیک شده‌اند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی منابع مطلع به خبرگزاری رویترز گفتند مالک پالایشگاه اربیل تاجری به نام باز‌کریم برزنجی است. برزنجی از سرمایه‌داران کرد و مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی عراق به نام گروه کار (KAR Group) است که ماه گذشته موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران محل سکونتش را هدف قرار دادند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اسفند ماه ۱۴۰۰ دوازده موشک به خاک اربیل شلیک کرد و سپس مسئولیت آن را بصورت رسمی بر عهده گرفت. روابط عمومی سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که حمله‌های صورت گرفته به تلافی «جنایات اخیر اسرائیل» بود و نیروهای این سازمان نظامی با موشک‌های نقطه‌زن «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» را هدف قرار دادند.

مقامات اقلیم کردستان اما حمله‌های موشکی سپاه پاسداران را «بزدلانه» خواندند و وجود هرگونه مرکز اطلاعاتی اسرائیل در این منطقه را تکذیب کردند.

بیشتر از جهان