مهم‌ترین جوایز گرمی ۲۰۲۲ به کدام هنرمندان رسید؟

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، اولیویا رودریگو ۱۹ ساله جایزه بهترین هنرمند جدید را کسب کرد

شصت‌وچهارمین مراسم جوایز گرمی با حضور بسیاری از ستارگان در رشته‌های مختلف موسیقی در لاس‌وگاس برگزار شد - Patrick T. FALLON / AFP

بعد از مراسم اسکار که با جنجال‌های پیرامونش برای اهالی سینما ناامیدکننده بود، مراسم یکشنبه‌ شب اهدای جوایز موسیقی گرمی توانست بخش دیگری از مخاطبان صنعت سرگرمی را راضی کند.

شصت‌وچهارمین مراسم جوایز گرمی که با حضور بسیاری از ستارگان در رشته‌های مختلف موسیقی در لاس‌وگاس برگزار شد، همه آن چیزهایی که مخاطبان را به تماشای این مراسم وا دارد در خود داشت؛ از سخنرانی رئیس‌‌جمهوری اوکراین و همدردی با مردم جنگ‌زده گرفته تا درخشش خوانندگان در لباس‌های مد روز و تجلیل از ستارگان جوان عرصه موسیقی که پیش‌بینی می‌شد دست پر به خانه برگردند.

در این مراسم، گروه «سیلک سونیک» اندرسون پاک و برونو مارس جوایز اصلی یعنی جایزه بهترین ترانه و بهترین آهنگ سال را به خود اختصاص داد. آن‌ها توانستند با ترانه «در را باز بگذار» این دو جایزه مهم را برنده شوند.

جان باتیست هم با هشتمین آلبوم موسیقی‌ استودیویی‌ خود به نام «ما هستیم» برنده یکی دیگر از مهم‌ترین جوایز گرمی شد و جایزه آلبوم سال را دریافت کرد. باتیست مجموعه‌ خود را از جنبش «جان سیاهان مهم است» الهام گرفت که مخاطبان بسیاری داشت. با این جایزه، باتیست اولین هنرمند سیاه‌پوستی است که پس از هربی هنکاک در سال ۲۰۰۸، این جایزه را می‌برد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخش مهم دیگر این فستیوال موسیقی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد اولیویا رودریگو، خواننده ۱۹ ساله، توانست با ترانه «گواهینامه رانندگی» جایزه بهترین هنرمند جدید سال را کسب کند. این هنرمند نوظهور در بخش بهترین اجرای انفرادی پاپ و بهترین آلبوم پاپ، هم رقبایش را کنار زد و خواننده برگزیده معرفی شد.

در رده بهترین آلبوم‌های گفتاری شامل شعر، کتاب‌های صوتی و داستان، این بار باراک اوباما با کتاب صوتی زندگی‌نامه‌ خود به نام «سرزمین موعود»، نتوانست در رقابت با نامزدهای دیگر، برای بردن سومین جایزه گرمی‌ شانسی داشته باشد و در این بخش، دان چیدل با اثر «ادامه بده: آثاری از جان لویس برای نسل جدید» پیروز این رقابت شد.

جان لویس که سال ۲۰۲۰ در ۸۰ سالگی، درگذشت، فعال مدنی و عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده بود. او علاوه بر فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی، به نوشتن هم روی آورده بود و برخی از آثارش جوایز متعددی گرفتند.

تعدادی از برگزیدگان سایر بخش‌های مهم جوایز موسیقی گرمی که در ۸۶ رده تقسیم‌بندی می‌شود، عبارتند از:

- بهترین اجرای گروهی پاپ: امالا راتنا زندیل دلامینی که به نام «دوجا کت» شناخته می‌شود و اس‌.زد.ای با ترانه «مرا بیشتر ببوس»
- بهترین آلبوم پاپ سنتی: لیدی گاگا و تونی بنت با آلبوم «عشق برای فروش»
- بهترین اجرای راک: گروه فو فایترز با اثر «روشن کردن آتش»
- بهترین اجرای متال: گروه دریم تئاتر با اثر «بیگانه»
- بهترین ترانه راک: گروه فو فایترز به دلیل آهنگ «انتظار در جنگ»
- بهترین آلبوم راک: گروه فو فایترز با آلبوم «درمان در نیمه‌شب»
- بهترین اجرای رپ: بیبی کیم به همراه کندریک لامار با اثر «ارتباط خانوادگی»
- بهترین ترانه رپ: ترانه «زندان» با خوانندگی کانیه وست و جی‌زی
- بهترین آلبوم جز همراه با آواز: اسپرانزا اسپالدینگ با آلبوم «آزمایشگاه داروسازی آهنگسازان»
- بهترین آلبوم پاپ لاتین: الکس کوبا با آلبوم «مندو»
- بهترین موزیک‌ویدیو: جان باتیست با اثر «رهایی»

بیشتر از موسیقی