دورخیز عربستان سعودی برای تبدیل‌شدن به کشوری پیشرو در صنعت هوانوردی

نخستین «مجمع هوانوردی آینده» در ریاض با بیش‌از دوهزار شرکت‌کننده برگزار خواهد شد

عربستان سعودی قصد دارد دو خط هوایی «فلای‌ناس» و «فلای‌ادیل» را به خطوط هوایی ملی تبدیل کند- FAYEZ NURELDINE / AFP

عربستان سعودی تلاش می‌کند تا به پیشروترین کشور جهان در حوزه هوانوردی تبدیل شود. در همین راستا، این کشور در ماه مه میلادی، میزبان یک رویداد دو روزه با عنوان «مجمع هوانوردی آینده» (Future Aviation Forum) خواهد بود و قصد دارد در آن برای پیشرفت بخش هوانوردی جهانی خود تا سال ۲۰۳۰ میلادی، حدود یک‌صد میلیارد دلار سرمایه جذب کند. 

صالح بن‌ناصر الجاسر، وزیر حمل‌ونقل و آماد عربستان سعودی، به مجله «تجارت عربی» (Arabian Business) گفت که امیدوار است در این نشست راه‌حل‌هایی ارائه شود، برای چگونگی بهبود وضعیت صنعت هوانوردی از آسیب‌های ناشی‌از همه‌گیری کووید-۱۹، تغییر تجربه مسافران و سرمایه‌گذاری در نوآوری‌هایی که با پایین‌آوردن میزان انتشار کربن، آثار زیست‌محیطی آن را کاهش دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش مجله «تجارت عربی»، چشم‌انداز عربستان سعودی برای آینده در این بخش، رسیدن به ۳۳۰میلیون مسافر با گسترش شبکه هوایی کشور به ۲۵۰ مقصد و همچنین دوبرابر کردن ظرفیت بار هوایی کشور به ۴.۵میلیون تن است.

علاوه‌بر این، عربستان سعودی قصد دارد دو خط هوایی «فلای‌ناس» (Flynas) و «فلای‌ادیل» (Flyadeal) را به خطوط هوایی بزرگ و ملی تبدیل کند و یک فرودگاه بین‌المللی جدید در ریاض به‌همراه هشت فرودگاه منطقه‌ای دیگر ایجاد کند. این کشور همچنین بر تغییر ۲۵ فرودگاه فعلی خود برای افزایش کارایی آن‌ها تمرکز خواهد کرد.

این مجمع از نهم ماه مه (۱۹ اردیبهشت) آغاز می‌شود و قرار است بیش از ۱۲۰سخنران در آن درمورد «تجربه مسافران، پایداری و بهبود کسب‌وکار در این حوزه در دوره پساکووید» سخنرانی کنند؛ پیش‌بینی می‌شود که بیش از دوهزار نفر در این نشست شرکت کنند. 

بیشتر از جهان