جیم کری:«به اندازه کافی کار کرده‌ام»

«سونیک خارپشت ۲» می‌تواند آخرین فیلم کری باشد

جیم کری، هنرپیشه آمریکایی، با شخصیت‌های فیلم «سونیک خارپشت ۲»-  Charley Gallay/Getty Images for Paramount Pictures/AFP

جیم کری ادعا کرده است که پس از فیلم جدیدش، «سونیک خارپشت ۲» (Sonic the Hedgehog 2)، از بازیگری کناره‌گیری می‌کند.

این بازیگر که در قسمت دوم هم در نقش «ربوتنیک» (Robotnik) شرور ظاهر شده است، ضمن تبلیغ برای این اثر، تمایل خود را به دور شدن از حرفه‌اش ابراز کرد.

او در (برنامه تلویزیونی) «اکسس هالیوود» چنین ادامه داد:«خب، دارم بازنشسته می‌شوم، بله، احتمالا. دارم نسبتا جدی می‌شوم.»

این بازیگر سپس گفت، «بستگی دارد»، و به این رسانه گفت:«اگر فرشته‌ها یک جور فیلمنامه‌ای بیاورند که با جوهر طلا نوشته شده باشد و بدانم که دیدنش برای مردم واقعا مهم است، ممکن است به این راه ادامه بدهم، اما دارم استراحت می‌کنم.»

کری در مورد دلیل بازنشستگی احتمالی‌اش توضیح داد:«واقعا زندگی آرامم را دوست دارم و واقعا رنگ گذاشتن روی بوم را دوست دارم و واقعا به زندگی معنوی‌ام عشق می‌ورزم و حس می‌کنم انگار – این چیزی است که شاید تا ابد از هیچ شخص محبوب و مشهوری نشنوید – به قدر کافی دارم. به قدر کافی کار کرده‌ام. جیم کری کافی است.»

کری از (پذیرفتن) نقش‌های اصلی بازیگری در گذشته، مرخصی طولانی گرفته است. بازی در فیلم اول «سونیک خارپشت» در سال ۲۰۲۰ اولین نقش مهم او از زمان قسمت دوم «احمق و احمق‌تر» بود که در سال ۲۰۱۴ اکران شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، آن موقع او در فیلم‌های کم‌اهمیت‌تر «گروه بد» (The Bad Batch) و «جنایت‌های تاریک» (Dark Crimes)، و نیز مجموعه «کیدینگ» (Kidding) برای شبکه «شوتایم» بازی کرد.  

از دیگر نقش‌های او می‌توان به «نمایش ترومن» (The Truman Show)، «نقاب» (The Mask)، «درخشش ابدی یک ذهن پاک»(Eternal Sunshine of the Spotless Mind)، و «تا ابد بتمن»(Batman Forever)، اشاره کرد که در آن نقش «معماگو» (Riddler) را بازی کرد.

کری در جریان تبلیغ برای قسمت دوم «سونیک خارپشت»، تصویر «تاریک» شخصیت شرور دی‌سی (ابرقهرمان) با بازی پل دینو در فیلم جدید «بتمن» ساخته مت ریوز را زیر سوال برد.

کری را «دو رو» خوانده‌اند، زیرا پس از آن که ویل اسمیت در مراسم اسکار که روز یکشنبه (۲۷ مارس) برگزار شد، به کریس راک سیلی زد، گفت «باید بازداشتش می‌کردند».

به دلیل بیان این نظر، ویدیویی از او بازپخش شد که نشان می‌دهد در مراسم جوایز سینمایی ام‌تی‌وی در سال ۱۹۹۷، آلیسیا سیلورستون را که معذب به نظر می‌رسید و آن زمان ۲۰ ساله بود، به زور می‌بوسد.

اوایل این هفته اعلام شد که بروس ویلیس به دلیل آن که مبتلا به بیماری مغزی به نام زبان‌پریشی (aphasia) تشخیص داده شده است، «از بازیگری کناره‌گیری می‌کند».

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر