بریتانیا فرمانده روسی جبهه ماریوپل را تحریم کرد

نام ژنرال میخاییل میزینتسف، که به‌دلیل تاکتیک‌های نظامی وحشیانه‌اش در اوکراین، از جمله تخریب یک زایشگاه، لقب «قصاب ماریوپل» را به او داده‌اند در فهرست تحریم‌ها به چشم می‌خورد

لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا، گفت جنگ ولادیمیر پوتین در اوکراین «بر سیلی از دروغ‌ها» بنا شده است‌ـ توییتر nexta-tv@

یک ژنرال روسی ملقب به «قصاب ماریوپل» در میان تبلیغگران و سازمان‌های رسانه‌ای تحت حمایت مالی کرملین است که امروز دولت بریتانیا تحریم کرد.

لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا، با اعلام ۱۴ مورد افزوده‌شده جدید به فهرست تحریم‌هاــ که بیشتر «دروغ‌پراکنی» مسکو را هدف قرار می‌دهد‌ــ گفت جنگ ولادیمیر پوتین در اوکراین «بر سیلی از دروغ‌ها» بنا شده است.

جدیدترین نام‌هایی که به لیست اضافه می‌شوند عبارت‌اند از سرگئی بریلف، تبلیغاتچی دولت‌ــ مجری تلویزیون روسیا، تلویزیون دولتی روسیه‌ــ و تی‌وی نووستی که تحت حمایت مالی کرملین و مالک شبکه خبری راشاتودی (RT) است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر اعلام وزارت خارجه، بریلف قبلا در بریتانیا سکونت داشته است و دیگر نمی‌تواند به هیچ‌یک از دارایی‌هایش در بریتانیا دسترسی داشته باشد یا به معاملات کاری‌اش ادامه دهد.

سایر افراد عبارت‌اند از الکساندر ژاروف، مدیر اجرایی گازپروم مدیا، الکسی نیکولوف، مدیرعامل راشاتودی، و آنتون انیسیموف، رئیس پخش بین‌المللی (شبکه) اسپوتنیک.

دولت بریتانیا که سازمان‌های رسانه‌ای دولتی از جمله نووستی، مالک راشاتودی، را مستقیم هدف قرار داده است، در ادامه افزود در پی تصمیم آفکام [سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا] به لغو مجوز پخش راشاتودی، این تحریم‌ها تضمین خواهد کرد که این کانال دیگر به تلویزیون‌های بریتانیا راه پیدا نکند.

نام ژنرال میخاییل میزینتسف، که به‌دلیل تاکتیک‌های نظامی وحشیانه‌اش در اوکراین، از جمله تخریب یک زایشگاه، لقب «قصاب ماریوپل» را به او داده‌اند نیز در میان ۱۴ مورد جدید افزوده‌شده به فهرست تحریم‌ها به چشم می‌خورد.

وزارت خارجه بریتانیا افزود که میزینتسف، رئیس مرکز کنترل و فرماندهی دفاع ملی، که عملیات نظامی روسیه در آن کنترل می‌شود، به استفاده از «تاکتیک‌های شرم‌آور»، از جمله زیر آتش گرفتن مراکز غیرنظامی در شهر حلب سوریه مشهور است.  

وزیر خارجه بریتانیا گفت: «جنگ پوتین علیه اوکراین بر پایه سیلی از دروغ‌ها بنا شده است.»

«بریتانیا در راس افشای دروغ‌پراکنی کرملین ایستاده است، و این گروه تحریم‌های اخیر به تبلیغاتچی‌های بی‌شرمی که اخبار و روایت‌های جعلی پوتین را می‌پراکنند، ضربه می‌زند.»

«ما به تحریم‌های بیشتر ادامه می‌دهیم تا فشار بر روسیه را افزایش دهیم و از شکست پوتین در اوکراین مطمئن شویم. هیچ‌کس و هیچ گزینه‌ای از روی میز برداشته نمی‌شود.»

نادین دوریس، وزیر فرهنگ، نیز گفت:«ماشین تبلیغاتی پوتین بیش از حد روی انتشار اطلاعات نادرست و انحراف [اذهان عمومی] از اقدام‌های وحشیانه‌اش در اوکراین کار کرده است.»

«این تحریم‌ها آن‌هایی را هدف قرار می‌دهد که برای سرپوش‌گذاری بر اقدام‌های دولت روسیه تبانی می‌کنند. ما برای اقدام بیشتر علیه افراد و سازمان‌هایی که در مورد این جنگ اشتباه سعی در فریب مردم دارند، تردید نخواهیم کرد.»  

ایندیپندنت در به راه انداختن کارزارهای ویژه حقوق آسیب‌پذیرترین افراد، سابقه پرافتخاری دارد، ما اولین بار کارزار استقبال از پناهندگان را در زمان جنگ سوریه در سال ۲۰۱۵ اجرا کردیم. اکنون که کارزار خود را تجدید کرده‌ایم و این طومار را در پی گسترش بحران اوکراین آغاز می‌کنیم، از دولت می‌خواهیم بیشتر و سریع‌تر پیش برود تا مطمئن شویم کمک‌ها به مقصد رسیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارزار استقبال از پناهندگان ما این‌جا را کلیک کنید. برای امضای طومار این‌جا را کلیک کنید. اگر مایلید کمک مالی کنید لطفا این‌جا کلیک کنید و به صفحه گوفاندمی بروید.       

© The Independent

بیشتر از جهان