ده جنگجوی طالبان در درگیری با نیروهای جبهه مقاومت در پنجشیر، کشته شدند

جبهه مقاومت ملی از دولت‌های همسایه افغانستان خواست رژیم طالبان را به رسمیت نشناسند

این درگیری در ناحیه حصارک استان پنجشیر رخ داد-

AHMAD SAHEL ARMAN / AFP

جبهه مقاومت ملی افغانستان می‌گوید روز جمعه ۱۲ فروردین بر اثر درگیری میان نیروهای این جبهه و اعضای گروه طالبان در ناحیه حصارک استان پنجشیر،  ۱۰ نفر از شبه‌نظامیان گروه طالبان کشته و ۱۲ تن زخمی شدند.

در بیانیه جبهه مقاومت ملی که در سایت این جبهه منتشر شده، آمده است: «جنگجویان طالبان به مواضع رزمندگان جبهه مقاومت ملی در ناحیه حصارک حمله کردند، اما پیش از رسیدن به هدف، با کمین چریک‌های جبهه مقاومت ملی در نزدیکی قرارگاه حصارک روبرو شدند.»

بیانیه جبهه مقاومت ملی افزود گزارش‌های ابتدایی آمار تلفات طالبان را ۱۰ کشته و ۱۲ زخمی نشان می‌دهد، اما این آمار ممکن است افزایش یابد. گروه طالبان تاکنون در مورد این رویداد اظهارنظری نکرده‌ است، اما حمید خراسانی، فرمانده این گروه روز پنج‌شنبه ادعا کرد که عملیاتی را علیه نیروهای جبهه مقاومت ملی به راه انداخته و چند سنگر نظامی این جبهه را تصرف کرده است.

امرالله صالح، معاون نخست دولت پیشین افغانستان، با انتشار مطلبی در فیس‌بوک نوشت: «شماری از شبه‌نظامیان گروه طالبان در حمله به جبهه مقاومت در روستای حصارک استان پنجشیر کشته و زخمی شدند.»

صالح به شمار دقیق تلفات طالبان در این حمله اشاره‌ای نکرد، اما افزود که کشته‌ها و زخمی‌های طالبان به بیمارستان‌ منتقل شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امرالله صالح، با اشاره به تیرباران شدن یک مرد جوان پنجشیری به نام بلال که ویدیوی آن چندی قبل در شبکه‌های اجتماعی پخش شد، افزود: «حصارک همان روستایی است که شبه‌نظامیان طالب در آن یک معلم روستایی را به اسم بلال به شکلی وحشیانه و دردناک تیرباران کردند و این افراد از صحنه وحشت‌آفرینی خود فیلم‌برداری نیز کرده بودند.»

امرالله صالح، با تاکید بر گسترش فعالیت جبهه مقاومت ملی علیه طالبان گفت که نیاز اساسی افغانستان مقاومت علیه طالبان است.

در همین حال، جبهه مقاومت ملی در بیانیه‌ جداگانه‌ای از ارسال نامه به سران شش کشور همسایه افغانستان پیش از برگزاری نشست وزیران خارجه این کشورها در چین خبر داد.

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی در این نامه از دولت‌های همسایه افغانستان خواسته است رژیم طالبان را به رسمیت نشناسند.

در بیانیه جبهه مقاومت ملی آمده است که دولت‌های همسایه افغانستان تاکنون به خواست مردم افغانستان پاسخ مثبت داده‌اند و از به رسمیت شناختن طالبان خودداری کرده‌اند.