سوپرمدل سابق: پیری از من فرد بهتری ساخته است

نمی‌توانید فقط چون قدری چروک پیدا کرده‌ام و موهایم خاکستری شده است، مرا نادیده بگیرید

کسی به‌خاطر نعمت زیبایی نباید به خودش مغرور بشود - Instagram/paulinaporizkov

پائولینا پوریژکوا، از مشهورترین مدل‌های دهه ۸۰ و بازیگر و نویسنده زاده کشور چک، در مصاحبه با برنامه تلویزیونی پیپل (People) از مزایای پیری می‌گوید.

پائولینا پوریژکوا، سوپر مدل فعال در رسانه‌های اجتماعی و کسی که در کنار حرفه مدلینگ در بازیگری، داوری مسابقه‌های زیبایی و نویسندگی هم پرکار بوده است، به پیپل گفت که در جوانی فکر می‌کرد مدل بودن به معنای واقعی کلمه یعنی مثل یک سیب زیبا، اما بی‌حرکت جلوه کردن: در این شغل «یک‌جورهایی صیقل داده می‌شوید. جایی قرارتان می‌دهند و باید ساکت باشید و زیبا به نظر برسید.»

پوریژکوا که در سال ۱۹۸۴ اولین دختر از اروپای مرکزی بود که عکسش رو جلد مجله اسپورت‌ ایلوستریتد چاپ ‌شد، می‌گوید که هرگز قصد نداشته است مدل بشود: «خیلی چیزهای دیگر بود که دلم می‌خواست انجام بدهم، اما متوجه شدم نعمتی نصیب من شده است تا این جایگاه را به‌عنوان مدل پیدا کنم و بتوانم در این زمینه موفق بشوم. کسی به‌خاطر نعمت زیبایی نباید به خودش مغرور بشود، چون به‌طور طبیعی با آن زاده و به او عرضه شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وقتی از پوریژکوا پرسیده شد که در صنعت مدلینگ چه چیزی نیاز به تغییر و تحول دارد، او پاسخ داد: «سن‌گرایی عزیزم.» او بعد از این‌که ریشه‌های خاکستری موهایش را نشان داد، گفت که در مقایسه با خودش بهترین آدمی است که می‌توانست باشد، اما در گذشته از بالاتر رفتن سنش خجالت می‌کشید.

این مدل ۵۶ ساله که روزگاری بالاترین دستمزد را در صنعت مد داشت، توضیح داد: «قبلا از پیر شدنم خجالت می‌کشیدم و از طرفی هم با خودم می‌گفتم حالا که سنم بالاتر رفته است باهوش‌ترم، آدم بهتری‌ام، بامزه‌تر و شوخ‌ترم و صبر و حوصله بیشتری هم دارم. به‌طور کلی به‌عنوان یک انسان، بهترین خودم هستم.»

این مدل سوئدی-آمریکایی که ماهنامه آمریکایی هارپرز بازار در سال ۱۹۹۲ او را یکی از ۱۰ زن زیبای آمریکا معرفی کرده بود، در ادامه گفت که حاضر نیست تنها به‌خاطر بالاتر رفتن سنش «نادیده گرفته شود»: «نمی‌توانید فقط به‌خاطر این‌که قدری چروک و افتادگی پوست پیدا کرده‌ام و موهایم خاکستری شده است مرا نادیده بگیرید، چون من حالا به‌نوعی بیشتر از هر وقت دیگری می‌درخشم. راستش را بخواهید، اصلا نمی‌خواهم چروک‌هایم را مخفی کنم. می‌دانید، این بهترین من است. با آن کنار بیایید!»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by StyleLikeU (@stylelikeu)

از نگاه این سوپر مدل یک متر و ۸۰ سانتی‌متری که هنوز هم در حیطه مد فعال است و گاه در حساب اینستاگرامش عکس‌های بدون فیلتر و با چروک‌های واضح روی پوستش منتشر می‌کند، تغییرهای خوبی در صنعت مدلینگ اتفاق افتاده است که در مقایسه با گذشته و زمانی که او به تازگی وارد این حرفه شده بود، پیشرفت زیادی داشته و شروع به پذیرش انواع مختلف زیبایی در رنگ پوست‌ها و اندازه‌های مختلف کرده است: «عاشق این هستم که حالا انواع بدن‌ها و رنگ پوست‌ها در صنعت مد جا دارند. به‌شدت از آن حمایت می‌کنم.»

پوریژکوا پیش از این هم در شبکه‌های اجتماعی خود مانند اینستاگرام از سن‌گرایی صحبت کرده بود.

بیشتر از مُد و زیبایی