رایزنی آمریکا و بریتانیا؛ تشدید واکنش‌ها به جنگ روسیه علیه اوکراین

وزارت دفاع روسیه می‌گوید دو فروند هلی‌کوپتر نظامی اوکراین به انبار سوخت در خاک روسیه حمله کردند

گفت‌وگوی امروز وزیران امور خارجه آمریکا و بریتانیا چند روز پس از سفر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا به لندن انجام شد- Anthony Devlin / AFP

با ادامه تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، وزیران خارجه آمریکا و بریتانیا روز جمعه درباره دیگر اقدام‌های ممکن برای تشدید واکنش‌ها به تصمیم مسکو برای ادامه جنگ علیه مردم اوکراین رایزنی کردند.

بنا بر اعلام ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، آنتونی بلینکن و لیز تراس، همتای بریتانیایی او، درباره نشست هفته آینده وزیران امور خارجه کشورهای عضو ناتو نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

حمله همه‌جانبه روسیه علیه اوکراین ۲۴ فوریه آغاز شد و آمریکا، بریتانیا و متحدان آن‌ها در این مدت تحریم‌های مختلفی را علیه مسکو و حلقه نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، اعمال کردند.

گفت‌وگوی امروز وزیران امور خارجه آمریکا و بریتانیا چند روز پس از سفر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا به لندن، در بخشی از سفر اروپایی او برای هماهنگی بیشتر به منظور اعمال تحریم‌های بیشتر انجام شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر در روز جمعه و در ششمین هفته از جنگ اوکراین، روس‌ها ادعا کردند که نیروی هوایی اوکراین یک انبار تدارکاتی ارتش روسیه را هدف قرار داده‌ که موجب شده است آتش‌سوزی گسترده‌ای در بگیرد. به گزارش رویترز، این نخستین حمله هوایی اوکراین به روسیه محسوب می‌شود؛ هرچند کی‌یف مسئولیت آتش‌سوزی در انبار سوخت بلوگرود، شهری در نزدیکی مرز مشترک با اوکراین، را رد کرده است.

تصاویر دوربین‌های امنیتی در محل که این خبرگزاری به آن‌ها دست یافته است، ظاهر شدن یک نور درخشان در محل را نشان می‌دهد که ظاهرا دلیل آن اصابت موشک شلیک‌شده در ارتفاع پایین به این تاسیسات است.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید دو فروند هلی‌کوپتر نظامی اوکراین در این حمله دست داشته‌اند.

در تحولی دیگر، هم‌زمان با آغاز دور دیگری از مذاکرات صلح دو کشور در روز جمعه، نیروهای اوکراینی در پی عقب‌نشینی نیروهای روسی در شمال این کشور، به پیشروی در این مناطق ادامه می‌دهند؛ اما در جنوب شرق اوکراین، ارتش روسیه همچنان به حملات خود ادامه می‌دهد و بنا بر اعلام صلیب سرخ جهانی، از ارسال کمک‌های بشردوستانه به شهر تحت‌محاصره ماریوپل ممانعت می‌کند.

بیشتر از جهان