طالبان یک پزشک را برای دومین بار بازداشت و شکنجه کرد

این دومین بار است که طالبان این پزشک را بازداشت و شکنجه می‌کند

این دومین‌بار در چند ماه گذشته است که دکتر نادری توسط طالبان شکنجه می‌شود- عکس:ایندیپندنت فارسی

افراد طالبان سردار نادری، پزشک و بزرگ قوم بلوچان در کشم استان بدخشان، را بازداشت کرده‌اند.

نزدیکان این پزشک به ایندیپندنت فارسی گفتند که سربازان اداره اطلاعات طالبان چهار روز پیش برای دومین بار سردار نادری را از خانه‌اش در کشم بدخشان دستگیر کردند و به زندان فیض آباد، مرکز استان بدخشان، انتقال دادند.

به گفته نزدیکان سردار نادری، طالبان او را به اتهام همکاری با جبهه مقاومت بازداشت کرده‌ و او تحت شکنجه است.

طالبان اولین بار در روز چهارم آذر ۱۴۰۰، این پزشک را بازداشت و به‌سختی شکنجه کرد؛ حتی او را به درخت بستند و باطوم برقی آزار دادند اما در نهایت او با کمک مردم محلی نجات یافت. 

سردار نادری که در نتیجه این شکنجه‌ها بیهوشی شده بود، به بیمارستان منتقل شد. خانواده این پزشک می‌گویند هنگامی که مادرش از دستگیری و شکنجه فرزندش خبردار شد، سکته کرد و جان باخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نزدیکان سردار نادری می گویند که او فقط یک دندانپزشک است اما افراد طالبان که او را بازداشت کرده و ماشینش را نیز با خود برده‌اند، او را متهم کرده‌اند که با جبهه مقاومت ارتباط دارد و با شکنجه کردن می‌خواهند او را وادار کنند که به همکاری با جبهه مقاومت اعتراف کند.

طالبان در تازه‌ترین مورد، حسن قانونی، پزشک ارتش حکومت پیشن را در هرات کشتند و پیکرش را آتش زدند.

روزانه گزارش‌های بسیاری از بازداشت و شکنجه و نیز قتل نظامیان و غیرنظامیان در افغانستان منتشر می‌شود.

بر اساس آخرین آمارها، طالبان از زمان به قدرت رسیدن در افغانستان تا یک ماه پیش، حدود ۴۰۰ نظامی را کشته است؛ اما این آمار واقعی نظامیان بازداشت‌ شده نیست و بسیاری از موارد بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان و بستگان این افراد به علت محدودیت‌ها در اطلاع‌رسانی رسانه‌ای نشده‌اند.