زلنسکی: در ماریوپل یک «فاجعه انسانی» در جریان است

با وجود گذشتن پنج هفته از حمله روسیه به اوکراین، هنوز مذاکرات دو طرف و تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به درگیری به نتیجه نرسیده است

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین می‌گوید از آغاز محاصره ماریوپل توسط ارتش روسیه تاکنون هزاران نفر در این شهر بندری استراتژیک کشته شده‌اند.

وی که روز پنجشنبه از طریق یک ارتباط ویدئویی با قانون‌گذاران بلژیک صحبت می‌کرد گفت، همه می‌دانند که آنجا در ماریوپل یک «فاجعه انسانی» در جریان است.

زلنسکی با بیان این که ارزش صلح و آرامش بیش از تجارت با روسیه است، از بلژیک خواست با ارائه سلاح و تسهیلات، به مردم اوکراین در برابر تهاجم روسیه کمک کند.

حمله روسیه به اوکراین از ۲۴ فوریه آغاز شد و با وجود گذشتن پنج هفته، هنوز مذاکرات دو طرف و تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به درگیری به نتیجه نرسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت نروژ روز پنجشنبه اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور از رئیس جمهوری روسیه خواسته است به جنگ در اوکراین پایان دهد و دسترسی بشردوستانه به مناطق درگیری را تضمین کند.

همزمان دبیرکل ناتو تاکید کرد ارتش روسیه نه در حال عقب‌نشینی بلکه در حال تغییر آرایش و موقعیت خود است و از احتمال «حملات بیشتری» از جانب روسیه خبر داد.

ینس استولتنبرگ افزود اطلاعاتی به ‌دست ناتو رسیده که نشان می‌دهد روسیه ضمن ادامه فشار بر کی‌یف و دیگر شهرهای مهم اوکراین، برای حمله به منطقه دونباس آماده می‌شود.

وی تصریح کرد که روسیه مکررا درباره مقاصد خود دروغ گفته و ملاک «عمل» است، اما تاکنون اراده چندانی از سوی مسکو برای حل دیپلماتیک مناقشه دیده نشده است.

بیشتر از جهان