معنای پالتوهای سبز در مراسم یادبود شاهزاده فیلیپ چه بود؟

ملکه الیزابت و تعدادی دیگر از اعضای خانواده سلطنتی در مراسم یادبود شاهزاده فیلیپ، لباس سبز پوشیدند

شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو، در سن ۹۹ سالگی، تنها چند ماه پیش از صدمین سال تولدش، از دنیا رفت-AFP

روز سه‌شنبه، ۲۹ مارس، در مراسمی که از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر برای یادبود شاهزاده فیلیپ در کلیسای وست‌مینیستر لندن برگزار شد، اعضای خانواده سلطنتی انگلستان و برخی از مهمانان با لباس سبز زمردی دیده شدند.

ملکه که به‌تازگی هفتادمین سال تاجداری و «پلاتینیوم» خود را جشن گرفته بود، با کت سبز، دستکش‌های مشکی، کیف دستی مشکی و یک جفت گوشواره مروارید کوچک در مراسم سالگرد همسر فقیدش شرکت کرد.

شاهدخت آن، دختر بزرگ ملکه، نیز یک کت سبز بلند با دکمه‌های مشکی بر سرآستین آن پوشید که با کلاه کوچک مشکی که بر سر داشت، هماهنگ بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوشس کاملیا، همسر شاهزاده چارلز، هم کتی سبزرنگ به تن داشت که به نقش‌ها و خطوط مشکی روی سینه و دوردوزی سرشانه‌ها مزین بود و سنجاق سینه‌ای نقره‌ای هم روی آن نصب شده بود. او این سنجاق سینه را سال گذشته هم در مراسم تشییع‌جنازه دوک استفاده کرد. این پوشش با کلاهی مشکی و پر سبز بزرگی بر آن، باشکوه جلوه می‌کرد.

دلیل انتخاب این رنگ برای هر سه این زنان خانواده سلطنتی یک چیز بود: این رنگ، رنگ موردعلاقه دوک فقید ادینبرو است و به رنگ «سبز ادینبرو» معروف است.

برخی دیگر از مهمانان این مراسم نیز به همین ترتیب برای احترام به شاهزاده فیلیپ در پوشش خود از لباس‌های سبز استفاده کرده بودند. از جمله شاهزاده لتیسیای اسپانیا و همسر فلیپه بورین که با کت بلند سبز و کلاهی به رنگ مشابه در این مراسم حاضر شده بود.

شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو، که آوریل ۲۰۲۱، در سن ۹۹ سالگی، تنها چند ماه پیش از صدمین سال تولدش، از دنیا رفت، به رنگ سبز زمردی علاقه ویژه‌ای داشت و به همین دلیل این رنگ برای طیف گسترده‌ای از اشیا و وسایل مربوط به او استفاده می‌شد. برای نمونه، لباس کارمندان و حتی اتوموبیل‌های شخصی او به همین رنگ بود.

ماشین موردعلاقه دوک که یک لندوور بریتانیایی بود، در سال ۲۰۰۳ به سفارش خود شاهزاده که در آن زمان ۸۲ سال داشت، با همکاری با شرکت لندوور ساخته شد و بدنه آن از رنگ پیشین به سبز برنزی که برای لندوورهای نظامی استفاده می‌شود، تغییر یافت. این همان ماشینی بود که در هنگام مرگ دوک نیز به‌عنوان ماشین حمل‌ جنازه او استفاده شد.

بیشتر از زندگی