مراسم شکرگزاری امسال خانواده سلطنتی بریتانیا بزرگداشت زندگی دوک ادینبورو است

شاهزاده هری و مگان مارکل در این مراسم شرکت نکردند

اعضای خانواده سلطنتی و نمایندگان بسیاری از موسسات خیریه و نمایندگان دوک ادینبورو در کلیسای وست مینستر گرد آمدند تا زندگی و کار و فعالیت این شخصیت عمومی ممتاز را گرامی بدارند.

این مراسم برای قدردانی از از خدمات شاهزاده فیلیپ در قبال خانواده، ملت و کشورهای مشترک‌المنافع، به‌عنوان همسر ملکه و یکی از اعضای شاغل خانواده سلطنتی بر پا شد. این رویداد همچنین بر اهمیت میراث دوک در ایجاد فرصت برای جوانان، ترویج مراقبت و حفاظت از محیط زیست و حمایت از نیروهای مسلح تاکید داشت.

 این یادبود به‌طور خاص ادای احترام بود به خدمات دوک ادینبورو در زمینه فعالیت‌های خیریه و حمایت او از بیش از ۷۰۰ سازمان خیریه که در طول زندگی‌اش با آن‌ها در ارتباط بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در کنار خانواده سلطنتی بریتانیا، اعضای خانواده‌های سلطنتی از دیگر کشورها و خانواده و دوستان شاهزاده فقید نیز حضور داشتند. این جمع شامل بیش از ۵۰۰ نماینده از حامیان و خیریه‌های دوک ادینبورو بود که بازتابی از وسعت فعالیت‌های خیرخواهانه و خیریه‌های مورد حمایت او و ادای احترام به کسانی است که کار او را ادامه می‌دهند.

سایر مهمانان این برنامه نمایندگانی از دولت بریتانیا، نیروهای مسلح، کمیساریای عالی کشور، نمایندگان سرزمین‌های تابعه، نمایندگانی از طرف ملکه و خانواده دوک ادینبورو، نمایندگانی از هنگ دوک در بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع و همچنین روحانیون از ادیان مختلف بود.

با توجه به رابطه دیرینه دوک ادینبورو با نیروهای مسلح، گروه تفنگداران دریایی سلطنتی قبل و بعد از مراسم به افتخار شاهزاده فیلیپ نواختند. کلیسای وست مینستر و گروه کر رویال چپل نیز مسئول اجرای موسیقی در طول مراسم بودند.

 کاخ اعلام کرد ملکه برای تحقق خواسته‌های شاهزاده فیلیپ در برنامه‌‌ریزی مراسم روز شکرگزاری مشارکت فعال داشته است.

 در پی نگرانی‌های اخیر در مورد سلامتی ملکه و پس از اینکه او نتوانست در مراسم روز مشترک المنافع در اوایل ماه مارس شرکت کند، درباره حضور او در این مراسم در آخرین لحظه تصمیم‌گیری شد.

آخرین باری که ملکه در یک رویداد عمومی دیده شد در ۵ فوریه بود که در ساندرینگام، با مردم محلی ملاقات کرد.

بیشتر فرزندان و نوه‌های ملکه از جمله شاهزاده ولز و دوشس کورنوال، دوک و دوشس کمبریج، شاهزاده رویال و نایب دریاسالار تیم لورنس، ارل و کنتس وسکس و فرزندانشان و شاهزاده اندرو و دخترانش شاهدخت بئاتریس و شاهدخت یوجنی به این مراسم دعوت شدند.

 این اولین بار بود که شاهزاده اندرو پس از پرونده سوءاستفاده جنسی‌ و سلب عناوین نظامی‌اش، در انظار عمومی دیده شد.

 گفتنی است که شاهزاده هری و مگان مارکل در این مراسم شرکت نکردند.

بیشتر از جهان