عربستان سعودی صدای بلندگوی مساجد را در رمضان محدود کرد

دلیل این تصمیم پیامد صدای زیاد بلندگو برای اقشار آسیب‌پذیر، سالمندان و کودکان است که در نزدیکی مساجد زندگی می‌کنند، اعلام شده است

وزارت امور اسلامی عربستان سعودی پیش‌تر پخش نماز از همه رسانه‌ها را ممنوع کرده بود- AFP

وزارت امور اسلامی عربستان سعودی در آستانه ماه رمضان اعلام کرد که صدای بلندگوی مساجد نباید از یک سوم حداکثر قدرت آن تجاوز کند.

دلیل این تصمیم پیامد صدای زیاد بلندگو برای اقشار آسیب‌پذیر، سالمندان و کودکان است که در نزدیکی مساجد زندگی می‌کنند، اعلام شده است.

به گزارش نشنال، مقامات عربستان سعودی از کارکنان مساجد خواسته‌اند اطمینان حاصل کنند که مقررات محدودیت صدای بلندگوهای خارجی در جریان پخش اذان رعایت می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در قوانین جدید استفاده از بلندگوهای خارجی مساجد به اذان و اقامه محدود شده است. رمضان پیش رو نخستین رمضان پس از همه‌گیری کرونا در عربستان سعودی است که مساجد می‌توانند با ظرفیت کامل فعالیت کنند.

وزارت امور اسلامی عربستان سعودی پیش‌تر پخش نماز از همه رسانه‌ها را ممنوع کرده بود. قوانین جدید که در راستای پیشبرد طرح اصلاحات شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی اجرا می‌شود، از کارکنان مساجد می‌خواهد از دوربین‌های موجود در مسجد برای فیلم‌برداری از امام جماعت و نمازگزاران استفاده نکنند. این قوانین جمع‌آوری کمک برای برگزاری افطار را نیز ممنوع می‌کند.

از سوی دیگر الزام به تعطیلی فروشگاه‌ها در زمان اذان هم لغو شده است.

در همین راستا فعالیت نیروهای امر به معروف در عربستان سعودی هم محدود شده است و اعضای این گروه‌ها حق بازداشت افراد را ندارند.

بیشتر از جهان