«آبراموویچ و سه مقام اوکراینی در نشستی در کی‌یف مسموم شدند»

وال استریت ژورنال: روس‌های تندرو که در پی خرابکاری در گفت‌وگوهای صلح میان دو کشورند، آنان را مسموم کرده‌اند

رومن آبراموویچ، الیگارش روس و مالک پیشین باشگاه فوتبال چلسی - abram.jpg IAN KINGTON / AFP

روز دوشنبه، ۲۸ مارس، روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد که رومن آبراموویچ، الیگارش روس، و سه مقام اوکراینی در نشستی که اوایل ماه مارس در کی‌یف برگزار شد، احتمالا مسموم شده‌اند. بلینگکت، گروه داده‌کاوی مستقر در هلند، گزارش این روزنامه را تایید کرد.

مکس کولچستر، خبرنگار وال‌استریت ژورنال، به نقل از منابع خود گزارش داد که رومن آبراموویچ و سه عضو هیات اوکراینی به رهبری میخائیلو پودولیاک، نماینده ارشد اوکراین در گفت‌وگوهای صلح با روسیه، پس از برگزاری نشستی در کی‌يف، نشانه‌های مسمومیت نشان دادند. 

این منابع ادعا کردند که روس‌های تندرو که در پی خرابکاری در گفت‌وگوهای صلح میان دو کشورند، آنان را مسموم کرده‌اند. با این حال، یک منبع نزدیک به آبراموویچ گفت، مشخص نیست چه کسی این الیگارش روس و اعضای هیات اوکراینی را مسموم کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گزارش‌ها حال این افراد رو به بهبودی است و جان آنان در خطر نیست. اما گفته شد که رومن آبراموویچ بینایی خود را چند ساعت از دست داده بوده است. 

کارشناسانی که حادثه مسمومیت را بررسی کردند، ادعا می‌کنند که نمی‌توان به سادگی تشخیص داد که عامل مسمومیت، شیمیایی یا بیولوژیکی بوده است، یا نوعی پرتو الکترومغناطیسی. 

در اواخر فوریه، اورشلیم پست گزارش داد که رومن آبراموویچ به درخواست کی‌يف، در پی مشارکت در گفت‌وگوهایی میان روسیه و اوکراین است. 

رومن آبراموویچ که شهروندی پرتغال را نیز دارد، از جمله الیگارش‌های فهرست تحریم‌های بین‌المللی است. این تحریم‌ها دارایی بسیاری از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، را در کشورهای غربی مسدود، و و مسافرت‌های آنان را ممنوع کرده است. 

بیشتر از جهان