فوتبال هفت نفره ایران با آمریکا هم‌گروه شد

تیم‌های فوتبال هفت نفره ایران و آمریکا سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ با یکدیگر بازی کرده بودند

برنا

تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های آمریکا و استرالیا در جام جهانی فوتبال هفت نفره هم‌گروه شد.

امین‌الله امانی، سرمربی تیم ملی فوتبال هفت نفره با اعلام این خبر گفت که «خوشبختانه در گروه سختی قرار نداریم و تلاش بر این است که با صعود از گروه خود تا فینال پیش برویم.»

امانی افزود که «هدف گذاری ما کسب سکوی قهرمانی است و برای رسیدن به چنین هدفی یکسال به طور پی در پی تمرینات منظم و سختی را پشت سر گذاشتیم.»

جام جهانی فوتبال هفت نفره سال ۲۰۲۲ قرار است اردیبهشت ماه امسال در شهر «بارسلونا» اسپانیا برگزار شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بریتانیا، هلند، کانادا، ونزوئلا، برزیل، ایرلند، تایلند، آلمان، ایران، آمریکا، استرالیا، اوکراین، آرژانتین، اسپانیا و ایرلند شمالی در این دوره از مسابقات حضور دارند.

این تیم در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ «سویا» اسپانیا موفق شده بود برابر تیم آمریکا با نتیجه ۴ بر ۳ به پیروزی برسد.

تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در رقابت‌های پارالمپیک «ریو» مقابل آمریکا نیز موفق به کسب پیروزی با نتیجه دو بر صفر شده بود.

در مسابقات جهانی فوتبال هفت نفره سال ۲۰۱۷ در کشور آرژانتین هم تیم ایران در فینال مقابل تیم اوکراین با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و نایب قهرمان این دوره از مسابقات شد.

تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در مسابقات پارالمپیک تا کنون یک مقام پنجی، دو مقام سومی و یک مقام دومی به دست آورده است و در بازی‌های جهانی این رشته هم سه مقام دومی دارد.

فوتبال هفت نفره ایران زیر نظر فدراسیون جانبازان و معلولان قرار دارد.

این ورزش برای توان‌یابان CP یا افرادی که دچار ضربات و آسیب‌های مغزی یا عصبی شده‌اند در نظر گرفته شده و از سال ۱۹۸۴ به صورت رسمی وارد بازی‌های پارالمپیک شده است.

فوتبال هفت نفره از نظر اندازه زمین و برخی قوانین با فوتبال ۱۱ نفره مرسوم تفاوت‌هایی دارد و مسابقات آن در دو نیمه ۳۰ دقیقه‌ای برگزار می‌شود و ۱۵ دقیقه بین دو نیمه وقت استراحت وجود دارد. 

قانون آفساید در این نوع فوتبال وجود ندارد و بازیکنان می‌توانند با یک دست پرتاب اوت انجام دهند.

بیشتر از فوتبال