ترامپ بابت ادعای «تبانی با روسیه» از هیلاری کلینتون شکایت کرد

ادعای  مداخله روسیه در انتخابات آمریکا که مسکو آن را رد می‌کند، باعث شد تا تحقیقاتی دو ساله در این زمینه انجام شود

ترامپ که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون را شکست داد، می‌گوید رقبای دموکراتش علیه او دسیسه کرده‌اند- AFP

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا از هیلاری کلینتون، کمیته دمکراتیک ملی و تعدادی دیگر از دمکرات‌ها به اتهام تلاش برای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ از طریق ارتباط دادن کمپین او به روسیه، شکایت کرد.

به گزارش گاردین، ترامپ، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، جیمز کومی، مقام سابق اف‌بی‌آی و چهره‌هایی مانند جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن را به طراحی تئوری توطئه روسیه متهم کرد که به گفته او «واترگیت» را روسفید کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته او کلینتون و هم‌دستانش تلاش کردند با نسبت دادن اتهام‌های بی‌اساس به کمپین انتخاباتی او، اعتماد عمومی را با هدف حذف او، سلب کنند.

این شکایت ۱۰۸ صفحه‌ای شامل فهرستی طولانی از موارد اتهامی ترامپ علیه وزیر امور خارجه اسبق آمریکا و رقیب انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶ است که پیش از این نیز بارها از زبان ترامپ مطرح شده است.

روسیه اتهام دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با هدف پشتیبانی از دونالد ترامپ را رد کرده است. اما جامعه اطلاعاتی آمریکا تایید می‌کند که این اقدام انجام شده است.

به گزارش رویترز، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده در شکایتی که به دادگاه فدرال فلوریدا ارایه داد، اعلام کرد: «این افراد در اقدامی هماهنگ و با سو‌نیت، دست به توطئه زدند تا با ایجاد روایتی نادرست وانمود کنند رقیب جمهوری‌خواه آنان با دولت متخاصم خارجی تبانی کرده است.»

ترامپ که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون را شکست داد، می‌گوید رقبای دموکراتش علیه او دسیسه کرده‌اند.

 ترامپ در این شکایت به دنبال جبران خسارت و مجازات است. او گفت که به دلیل این مسئله، هزینه‌هایی متقبل شده است که میزان آن در دادگاه معلوم می‌شود؛ اما مشخص است که تا به حال بیش از ۲۴ میلیون دلار بابت هزینه‌های حقوقی و موارد مرتبط پرداخت کرده است.

بیشتر از جهان