نمایش موشک‌های سپاه پاسداران در نمایشگاه صنایع دفاعی قطر

قطر میزبان بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در منطقه است

غرفه ایران در  نمایشگاه صنایع دفاعی قطر- عکس از مشرق نیوز

سپاه پاسداران در نمایشگاه صنایع دفاعی قطر، کشوری که میزبان بزرگ‌ترین پایگاه ارتش آمریکا در منطقه است، مدل‌های موشک‌ ساخت ایران را به نمایش گذارده است.

حضور موشک‌های سپاه در قطر توجه‌برانگیز است؛ آن هم هنگامی که دیگر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و اسرائيل نگرانند که ایالات متحده برای دستیابی به توافق با ایران، نام سپاه پاسداران را از فهرست گروه‌های تروریستی خط بزند.

سپاه در سال‌های اخیر با تکیه بر گروه‌های نیابتی شیعه در منطقه، نفوذ خود را گسترش داده است. گروه حوثی‌ها در یمن، یکی از این گروه‌ها است که هفته گذشته چندین حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی انجام داد.

ریاض ایران را به ارسال سلاح برای حوثی‌ها متهم می‌کند و تهران را مسئول حمله سال ۲۰۱۹ به قلب انرژی عربستان سعودی، و نیز حمله‌ به نفتکش‌ها در آب‌های خلیچ فارس می‌داند. ایران این اتهام را رد می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، واشنگتن در حال بررسی حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سیاه سازمان‌های تروریستی است. در ازای آن، قرار است ایران مهار این نیرو را تضمین کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های سپاه پاسداران در نمایشگاه صنایع دفاعی دوحه که از ۲۱ تا ۲۳ مارس برگزار می‌شود، از گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز سر باز زدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که برخی از کارکنان این غرفه زیر پوستر بزرگی از یک قایق تندرو  نشستی برگزار می‌کردند، پاسداران دیگر در تالار تجارت نمایشگاه مشغول بازدید بودند.

این پاسداران از حلقه‌ همراهان فرمانده ناوگان پنجم دریایی ایالات متحده گذشتند، با تلفن‌های همراهشان از یک نفربر زرهی ایتالیایی عکس گرفتند، و مسلسل‌های ساخت ترکیه را ارزیابی کردند.

غرفه شرکت آمریکایی جنرال اتمیکس در نزدیکی غرفه سپاه، پهپاد شکاری MQ-9B را نمایش می‌دهد.

وزارت خارجه ایالات متحده به این شرکت مجوز داد که ۱۸ پهپاد را در قراردادی به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار به امارات متحده عربی بفروشد.

شرکت‌های صنایع نظامی بین‌المللی امید دارند که با افزایش تمایل کشورهای عربی خلیج فارس به تقویت توانمندی‌های نظامی خود، فروش محصولاتشان را افزایش دهند.