عربستان سعودی همه محدودیت‌های کووید-۱۹ را لغو کرد

با رفع محدودیت‌ها حتی افراد واکسینه‌نشده نیز اجازه دارند به این کشور وارد شوند

موارد ابتلا به کووید-۱۹ در عربستان سعودی به طور قابل‌توجهی کاهش یافته و به کمتر از پنج درصد رسیده است - FAYEZ NURELDINE / AFP

عربستان سعودی تمام محدودیت‌های سفر مربوط به کووید-۱۹ را لغو کرد. به این ترتیب، مسافران ورودی به این کشور دیگر لازم نیست گواهی واکسیناسیون یا نتیجه آزمایش منفی کرونا به همراه داشته باشند.

وزارت بهداشت عربستان سعودی با اعلام این تغییرات در توییتر اعلام کرد که تمامی الزامات قرنطینه هم حذف شده‌اند.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، موارد ابتلا به کووید-۱۹ در عربستان سعودی به طور قابل‌توجهی کاهش یافته و به کمتر از پنج درصد رسیده است. افزون بر آن، ۹۹درصد از جمعیت واجد شرایط -۱۲ سال و بالاتر- در عربستان سعودی واکسینه شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با حذف محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کووید، قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی در تمامی فضاهای باز و بسته به حالت تعلیق درآمده است و استفاده از ماسک در فضاهای باز الزامی نیست. دانش‌آموزان در مدارس و نمازگزاران در مساجد نیز نیاز نیست فاصله اجتماعی را رعایت کنند؛ اما در فضاهای داخلی، زائران همچنان باید ماسک بزنند.

خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد که این تصمیم‌ جدید با توجه به پیگیری وضعیت همه‌گیری کرونا و نظر مسئولان بهداشتی اتخاذ شده و در نتیجه پیشرفت‌هایی است که در مبارزه با همه‌گیری حاصل شده است.

عربستان سعودی پیش از این پرواز مستقیم به ۱۷ کشور را که به دلیل کرونا به حالت تعلیق درآمده بود، دوباره برقرار کرد. این کشور طی هفت ماه گذشته بیش از ۲۹.۴ میلیون مجوز برای ورود به مسجدالحرام در مکه صادر کرد و انتظار می‌رود تقاضا برای شرکت در مراسم حج فراتر از میزان قبل از همه‌گیری باشد.

ریاض از ۲۷ آذر ۱۳۹۹ واکسیناسیون عمومی شهروندانش علیه کرونا را آغاز کرد و نخستین کشور در خاورمیانه و چهارمین کشور در جهان بود که از شرکت فایزر واکسن خرید.

بیشتر از جهان