بازدید دوک و دوشس کمبریج از سرزمین‌های مشترک‌المنافع

این سفر پس از پایان تقریبی همه‌گیری کرونا، نخستین سفر مشترک دوک و دوشس محسوب می‌شود

به مناسبت جشن پلاتینیوم الیزابت دوم، ملکه بریتانیا که با بزرگداشت هفتادمین سالگرد بر تخت نشستن او پس از مرگ پدرش در فوریه سال ۱۹۵۲ برگزار می‌شود، دوک و دوشس کمبریج به نیابت از ملکه بریتانیا عازم بازدیدی رسمی از برخی کشورهای مشترک‌المنافع مانند سرزمین‌های بلیز، جامائیکا و باهاما هستند.

نخستین بازدید این سفر که از روز شنبه ۱۹ مارس آغاز شد و تا شنبه ۲۶ مارس ادامه خواهد داشت، از بلیز بود، جایی که شاهزاده ویلیام و همسرش کاترین از مکان‌های تاریخی مایاها دیدار کردند و سیاحتی از فرهنگ غنی جامعه گاریفونا و همچنین تنوع زیستی کشور داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس‌ازآن و در روز گذشته نیز، دوک و دوشس در ادامه تور سلطنتی‌شان به جامائیکا رفتند، جایی که دیدار آن‌ها شامل ملاقات با نیروی‌های دفاع جامائیکا خواهد بود و جشن گرفتن میراث هنری گران‌بهای باب مارلی، خواننده فقید مشهور جامائیکایی که برآمده از سرزمینی بود که در آن زاده شده و رشد یافته بود و نیز دیگر اهالی موسیقی پیشگام در جامائیکا در کنار ستاره‌های فردا.

این سفر که پس از پایان تقریبی همه‌گیری کرونا، نخستین سفر مشترک دوک و دوشس با یکدیگر محسوب می‌شود، در باهاما خاتمه خواهد یافت، جایی که این زوج خانواده سلطنتی با مردمان این جزایر وقت می‌گذرانند و یکی از رژه‌های مشهور جونکانو را شاهد خواهند بود که رژه‌ای خیابانی با پوشش لباس‌های رنگی و سنتی آفریقایی است. همچنین دوک و دوشس کمک به این سرزمین‌ها برای مقابله با ویروس کرونا را در برنامه‌شان جا داده‌اند.

شاهزاده ویلیام و همسرش دوشس کاترین، مشتاق‌اند تا در مورد تأثیری که این بیماری همه‌گیر در سراسر کارائیب داشته است و چگونگی واکنش این جوامع به چالش‌های ایجادشده بیشتر بدانند. آن‌ها این سفر را فرصتی برای بزرگداشت جشن پلاتینیوم الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، می‌دانند.

در کشورهای مشترک‌المنافع، ملکه الیزابت دوم به‌طور رسمی به عنوان ملکه و رئیس کشور شناخته می‌شود.

بیشتر از زندگی