سخنگوی کاخ سفید به دلیل ابتلا به کرونا بایدن را در سفر اروپا همراهی نمی‌کند

جن ساکی: به لطف واکسن تنها علائم خفیفی را تجربه کردم

ساکی روز سه‌شنبه ۲۲ مارس از ابتلای دوباره به بیماری کووید ۱۹ خبر داد- NICHOLAS KAMM / AFP

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روز چهارشنبه ۲۳ مارس برای شرکت در نشست ناتو، نشست گروه هفت و جلسه شورای اروپا، به بروکسل می‌رود. این نشست‌ها بر موضوع حمله روسیه به اوکراین متمرکز است. رئیس‌جمهوری آمریکا سپس روز جمعه رهسپار ورشو، پایتخت لهستان می‌شود تا در نشستی با آندژی دودا، رئیس‌جمهوری این کشور، با موضوع «بحران حقوق بشر و بحران انسانی» پس از حمله روسیه به اوکراین شرکت کند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید که به دلیل مثبت شدن آزمایش کووید ۱۹ نتوانست در سفر پیشین جو بایدن به اروپا در ماه اکتبر سال گذشته حضور یابد، روز سه‌شنبه ۲۲ مارس از ابتلای دوباره به بیماری کووید ۱۹ خبر داد و به این ترتیب در سفر روز چهارشنبه بایدن به اروپا نیز وی را همراهی نخواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش پلیتیکو، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به دو بار دیدار خود با رئیس‌جمهوری در روز دوشنبه «با حفظ فاصله اجتماعی»، تاکید کرد بر اساس مقررات کنونی این دیدارها «تماس نزدیک» محسوب نمی‌شود و نتیجه آزمایش کووید ۱۹ رئیس‌جمهوری آمریکا نیز که سه‌شنبه انجام شد، منفی است.

جن ساکی گفت: «به لطف واکسن تنها علائم خفیفی را تجربه کردم.» سخنگوی کاخ سفید بر اساس پروتکل‌های کاخ سفید درباره کووید ۱۹ از خانه به انجام وظیفه‌ ادامه می‌دهد و در پایان پنج روز قرنطینه، در صورت دریافت نتیجه منفی آزمایش، به محل کار بازمی‌گردد.

این در حالی است که دکتر آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده،‌ سه‌شنبه ۲۲ مارس از احتمال افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در ایالات متحده خبر داد، اما احتمال یک موج بزرگ را رد کرد. آنتونی فاوچی گفت: «اصلا تعجب نمی‌کنم اگر آمارها بالا برود.» و افزود: «مگر اینکه اتفاق خاصی بیافتد، در غیر اینصورت فکر نمی‌کنم که موج بزرگی در پیش باشد.»

بیشتر از جهان