انتشار گسترده ویدیوی ضد جنگ آرنولد در میان کاربران روس

شوارتزنگر به مردم روسیه:در مورد حمله کشورتان به اوکراین به شما دروغ گفته می‌گویند

آرنولد شوارتزنگر، بازیگر‌هالیوود - GAELEN MORSE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

ویدیوی آرنولد شوارتزنگر، بازیگر‌هالیوود، در مخالفت با جنگ اوکراین، در شبکه‌های اجتماعی روسیه انعکاس وسیعی یافته است.

شوارتزنگر در این ویدیو به مردم روسیه هشدار می‌دهد که در مورد حمله کشورشان به اوکراین به آن‌ها دروغ گفته می‌شود.

او همچنین ولادیمیر پوتین را مستقیما خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید: «تو این جنگ را شروع کرده‌ای و می‌توانی به آن پایان دهی.»

این ویدیو با استقبال آن گروه از مردم روسیه که با جنگ مخالفند، رو‌به‌رو شده است.

لِو اشلوزبرگ، سیاستمدار اپوزیسیون روس، در بستر تلگرام گفت که این کلیپ ویدیویی با «رعایت احترام به ما، مردم روسیه» تهیه شده است: «آرنولد شوارتزنگر این توانایی بی‌نظیر را دارد که با رعایت جانب احترام، قدرت، عدالت و تساوی، مخاطبش را متقاعد کند.»

آنتون اورخ، گزارشگر لیبرال، نیز در همین بستر گفت: «ما در جهان منزوی شده‌ایم. آرنولد یکی از تنها کسانی است که ما روس‌ها را به عنوان مشتی وحشی خطاب نکرده است؛ بلکه مردمان خوبی که راهشان را گم کرده‌اند.»

روسیه بارها گفته است که جنگ اوکراین «عملیاتی ویژه» برای حفاظت از اوکراینی‌های روس‌زبان است.

تاکنون حدود ۲۵ میلیون نفر این ویدیو را دیده‌اند و ۳۲۵ هزار بار بازنشر (ری‌توییت) شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شوارتزنگر در این ویدیوی ۹ دقیقه‌ای که در آن تصاویر خرابی‌ها در اوکراین نیز نشان داده می‌شود، از مردم روسیه می‌خواهد که متوجه اخبار جعلی و تبلیغات باشند.

او می‌گوید: «امروز روی سخنم با شما است، چون وقایعی در جهان در جریان است که از شما پنهان نگاه داشته می‌شود؛ وقایعی وحشتناک که باید به آن آگاه باشید.»

او می‌افزاید: «اوکراین، ناسیونالیست‌ها، یا نازی‌ها این جنگ را آغاز نکردند»، و ضمن اشاره به این که رئیس جمهوری اوکراین یهودی است، می‌گوید: «این جنگ مردم روسیه نیست.»

شوارتزنگر داستانی در مورد پدرش نقل می‌کند که در زمان جنگ جهانی دوم در میان سربازان نازی، به سن پترزبورگ حمله کرده بوده است که در آن زمان لنینگراد نام داشت. او می‌افزاید که پدرش مردی «درهم شکسته»، مملو از درد زخمی که در جنگ برداشته بود و گناه از شرکت در جنگ، بازگشت.

او در ادامه می‌گوید:«قدرت و قلب مردم روسیه همواره موجب الهام من بوده است. به همین دلیل امیدوارم اجازه بدهید واقعیت جنگ اوکراین را به شما بگویم.»

«این جنگی غیرقانونی است. حیات شما، اندام‌های شما، آینده شما، قربانی این جنگ بی‌معنی شده که تمام جهان آن را تقبیح کرده است.»

بیشتر از جهان