مد جدید این روزها، لباس پوشیدن مانند زنان همجنس‌گرا است

تقلیل تجربه همجنس‌گرایی به یک مد روز، واکنش‌های شدیدی به همراه آورد

اگرچه لباسی را که این زنان پوشیده‌اند می‌توان مردانه‌تر از سارافون دانست، پوشیدن شلوار و کراوات زدن هیچ ربطی به همجنس‌گرا بودن ندارد - Getty Images via AFP

روزنامه نیویورک ‌پست در توییتی که روز سه‌شنبه منتشر کرد و توفانی در اینترنت به پا کرد، نوشت که جدیدترین مد شیک‌پوشی، لباس پوشیدن مثل زنان همجنس‌گرا است.

ضمیمه این توییت، مقاله‌ای بود که اخیرا همین رسانه منتشر کرده و در آن گفته بود که لباس زنانه «به ‌سمت ظاهر کلیشه‌ای زنان همجنس‌گرا گرایش دارد». این مقاله برای حمایت از ادعایش، خواننده را به نوشته‌ نویسنده‌ای همجنس‌گرا به ‌نام جیل گاتوویتز در «هارپرز بازار» ارجاع می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گاتوویتز در بخشی از کتاب تازه‌اش به نام «حالا دختران می‌توانند یکدیگر را ببوسند» به این موضوع پرداخته بود که چگونه رواج مد زنان همجنس‌گرایان به اثبات هویتش کمک کرد، ضمن این که او را آزرده و دلخور کرده بود که برای مدت‌های طولانی، زنان هم‌جنس‌گرا نمی‌توانستند آشکارا به‌عنوان فردی آندروژن (دو جنسی) ظاهر شوند. این نوشته نوعی ادای احترام خردمندانه به هویت و مد بود.

ولی بخشی از آنچه نیویورک ‌پست منتشر کرد، به خاطر تقلیل تجربه همجنس‌گرایی به یک مد روز که زنان دگرجنس‌گرا می‌توانند از آن استفاده کنند، واکنش‌های شدیدی به همراه آورد.

در تصویری که نیویورک پست همراه با این توییت به اشتراک گذاشته بود، زندایا و دیزی ادگارجونز،‌ بازیگران زن، با کت و شلوار روی فرش قرمز دیده می‌شوند، و بلا حدید، مدل معروف، نیز در روز تعطیلی‌اش با شلوار و کراوات قرمز دیده می‌شود.

اگرچه لباسی را که این زنان پوشیده‌اند می‌توان مردانه‌تر از سارافون دانست، پوشیدن شلوار و کراوات زدن هیچ ربطی به همجنس‌گرا بودن ندارد- به‌ویژه زمانی ‌که زنان دگرجنس‌گرا این لباس‌ها را پوشیده باشند.

درست در زمانی که قانون‌گذاران در سراسر کشور قوانینی تصویب می‌کنند که آموزش گرایش‌های جنسی به دانش‌آموزان را منع می‌کنند، منتقدان بر این عقیده‌اند که تقلیل دادن تمام جامعه همجنس‌گرا به یک نوع مد خاص- آن هم فقط برای این که غیرهمجنس‌گرایان از آن استفاده کنند- روایت زیان‌باری از مصرف‌گرایی را رواج می‌دهد.

بیشتر از زندگی