پس از یک سال سکوت، چین از دو مرگ کرونایی دیگر خبر داد

رئیس جمهور چین گفت که این کشور باید به دنبال سیاست «حداکثر اثر با حداقل هزینه» در کنترل ویروس باشد

با توجه به اینکه چین اکنون با بدترین شیوع خود از اواخر سال ۲۰۱۹ مواجه است، مقامات قول داده‌اند که فشار برای مهار افزایش فعلی دو برابر کنند-AFP

مقامات بهداشت ملی چین روز شنبه دو مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا را گزارش کردند که اولین افزایش ثبت شده از ژانویه سال گذشته محسوب می‌شود. با اضافه شدن این دو مورد، تعداد رسمی قربانیان کرونا در این کشور به ۴۶۳۸ نفر رسید.

به نوشته گاردین، چین روز شنبه ۲۱۵۷ مورد ابتلای جدید در جامعه را گزارش کرد که اکثر آن‌ها در استان جی‌لین بودند. این استان ممنوعیت سفر را وضع کرده است و مردم برای تردد از مرزها به مجوز پلیس نیاز دارند.

چین از زمان شیوع اولیه بیماری در ووهان به تحمیل استراتژی «کووید صفر» ادامه داده است. این استراتژی بر آزمایش‌های انبوه و قرنطینه‌های شدید متمرکز است و ساکنان تا زمانی که موارد جدید ردیابی نشوند، از خروج از خانه‌های خود منع می‌شوند. این استراتژی از حمایت مردمی برخوردار شده و برخلاف برخی کشورهای دیگر که «فاصله اجتماعی» را کنار لغو کرده اند، توانسته از مرگ‌ومیر بیشتر جلوگیری کند.

با توجه به اینکه چین اکنون با بدترین شیوع خود از اواخر سال ۲۰۱۹ مواجه است، مقامات قول داده‌اند که استراتژی عدم تحمل را، برای مهار افزایش فعلی را دو برابر کنند.

 بااین‌حال، شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین، روز پنجشنبه برای اولین بار این اقدامات را تایید کرد و گفت که چین باید به دنبال «حداکثر اثر با حداقل هزینه» در کنترل ویروس باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته آمار مرگ‌ومیر در چین از آمار هنگ‌کنگ به‌طور جدا محاسبه می‌شود.

این کشور روز جمعه اعلام کرد که از زمان شروع همه‌گیری کرونا، یک‌میلیون مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده است. با نزدیک به ۵۵۰۰ مرگ‌ومیر در میان جمعیت ۷٫۴ میلیون نفری هنگ‌کنگ، این میزان یکی از بالاترین نرخ‌های مرگ‌ومیر در جهان توسعه‌یافته است.

 کری لام، رهبر هنگ‌کنگ و دولت او به دلیل عدم آمادگی برای مواجهه با اومیکرون، به‌طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

چین این هفته حدود ۴۰۰ کارمند مراقبت‌های بهداشتی را برای تقویت کارکنان مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا به هنگ‌کنگ فرستاد. اقدامی که پس از لغو الزامات مجوز برای پزشکان غیر محلی امکان‌پذیر شد.

اما رسانه‌های هنگ‌کنگ این سوال را مطرح کرده‌اند که چگونه پزشکان چینی می‌توانند در صورت بروز حوادث ناگوار پزشکی یا شکایت‌های بیماران پاسخگو باشند. سوالی که باعث خشم گروه‌های طرفدار پکن شد.

بیشتر از جهان