جسد مدل روس که پوتین را «روان‌پریش» خوانده بود در چمدانی پیدا شد

گفته می‌شود این قتل به انتقاد او از رئیس‌جمهوری روسیه ارتباطی ندارد

ودلر در ژانویه ۲۰۲۱ در مورد سرکوب اعتراض‌ها [به دستور] رئیس‌جمهوری، ابراز نگرانی کرده بود - instagram gretta.vedler /AFP

جسد مدل ۲۳ ساله روس که ولادیمیر پوتین را «روان‌پریش» خوانده بود، یک سال و اندی پس از گم شدن، در یک چمدان پیدا شد.

بر اساس گزارش «د میرر»، گرتا ودلر یک ماه پس از انتقاد از رئیس‌جمهوری روسیه در رسانه‌های اجتماعی به دلیل تلاش او برای «تقویت یکپارچگی روسیه» کشته شد.

این روزنامه با استناد به یک ویدیو از کمیته تحقیقات روسیه نوشت، کمی پس از یک سال از ناپدید شدن ودلر، دیمیتری کورووین، دوست پسر او، اعتراف کرد او را در مسکو به دلیل اختلاف‌های مالی خفه کرده و به قتل رسانده است.

ظاهرا ایوگنی  فوستر، وبلاگ‌نویسی از شهر خارکیف اوکراین و دوست ودلر، به غیبت او مشکوک شد و از یکی از دوستانش در مسکو خواست تا مفقود شدن او را گزارش کند.

کرووین به مقام‌ها گفت سه شب در اتاق یک هتل با جسد او که در یک چمدان تازه خریداری شده بود، خوابید. این مرد سپس جنازه را با خودرو به منطقه لیپتسک در غرب روسیه برد و جسد یک سال در صندوق عقب خودرو ماند.

رسانه‌های روسیه روز یکشنبه خبر دادند که جسد در صندوق عقب این خودرو پیدا شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر گزارش‌ها، کورووین مدام عکس‌ها و پیام‌هایی را در [حساب‌های] رسانه‌‌ اجتماعی این مدل منتشر می‌کرد تا او را به دروغ زنده جلوه دهد.

بر اساس ویدیو کمیته تحقیقات روسیه، متهم صحنه کشتن مدل را بازسازی و به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد.  

به گزارش میرر، با این حال گفته می‌شود این قتل به انتقاد او از رئیس‌جمهوری روسیه ارتباطی ندارد.

ودلر در ژانویه ۲۰۲۱ در مورد سرکوب اعتراض‌ها [به دستور] رئیس‌جمهوری و تمایل او برای تقویت یکپارچگی روسیه ابراز نگرانی کرده بود.  

به گزارش میرر، او نوشته بود: «فقط می‌توانم فرض را بر این بگذارم که به نظر من، روان‌پریشی یا جامعه‌آزاری به وضوح در او مشهود است. برای افراد روان‌پریش مهم است که دائم احساس کمال و سرزندگی داشته باشند. از همین رو عاشق خطر کردن، مهارت‌های خیلی‌خاص، ارتباطات عمیق، فعالیت‌های شدید و زندگی پویا و پرشورند.»

© The Independent

بیشتر از جهان