وداع اشک‌بار ستاره‌های روسی با اینستاگرام 

تعدادی از ستاره‌های رسانه‌های اجتماعی روسیه با چشمانی اشک‌بار اینستاگرام را ترک کردند

برخی از ستاره‌های روسی از طرفداران خود خواستند که آن‌ها را در سایر رسانه‌های اجتماعی دنبال کنند-instagram/buzova86

چهره‌های مشهور روس که در اینستاگرام، رسانه‌ اجتماعی به اشتراک گذاشتن تصویر و ویدیو، میلیون‌ها دنبال‌کننده دارند، پس از ممنوعیت اینستاگرام در این کشور، با هواداران خود خداحافظی کردند.

این چهره‌های شناخته‌شده از طرفداران خود خواستند که آن‌ها را در سایر رسانه‌های اجتماعی مانند تلگرام و VK (مشابه روسی فیس‌بوک) دنبال کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از گریه و زاری این ستاره‌ها در حالی‌ که مردم اوکراین در پی تهاجم نظامی روسیه جان خود را از دست می‌دهند، بسیار انتقاد شد. یک کاربر اینستاگرام نوشت: «خدایا! در اوکراین مردم می‌میرند، بچه‌ها در مترو هستند، جایی برای خوابیدن نیست، همه‌چیز را از دست‌ داده‌اند و شما برای اینستاگرام گریه می‌کنید.»

یکی از این ستاره‌ها که میلیون‌ها دنبال‌کننده‌ خداحافظی اشک‌بارش را دیدند، اولگا بوزووا، ستاره تلویزیونی، است که در اینستاگرام، ۲۳.۳ میلیون دنبال‌کننده دارد. او ویدیویی تقریبا هفت‌دقیقه‌ای از خود منتشر کرد که در آن به دلیل از دست دادن قریب‌الوقوع مخاطبانش گریه می‌کرد. او به روسی گفت: «من از اعتراف به اینکه نمی‌خواهم شما را از دست بدهم، نمی‌ترسم.»

او گفت که فعالیت در اینستاگرام برایش تنها به دلیل شغل و درآمد اهمیت ندارد؛ بلکه «بخشی از روح و قلب» او است. 

سایر چهره‌های پرطرفدار روس هم از طرفداران خود درخواست کردند به تلگرام یا پلتفرم رسانه اجتماعی VK بروند تا در آنجا همچنان آن‌ها را دنبال کنند.

والریا چکالینا در اینستاگرام خود در کنار شکلک صورتک گریان نوشت: «اینستاگرام دیگر نیست». او که باردار است و ۱۰.۵ میلیون دنبال‌کننده دارد، افزود که مطالب آینده‌اش در تلگرام و VK منتشر خواهد شد.

در حالی‌ که این افراد پیام‌های حمایتی زیادی از طرفداران خود دریافت کرده‌اند، برخی هم از آن‌ها به دلیل شکایت بی‌مورد در هنگامه حمله روسیه به اوکراین، انتقاد کرده‌اند.

روسیه روز جمعه، ۱۱ مارس، اعلام کرد که یک هفته پس از مسدود کردن فیس‌بوک، اینستاگرام را هم ممنوع می‌کند. این امر پس از آن انجام شد که مقام‌های روسی اعلام کردند متا، شرکت مادر اینستاگرام و فیس بوک، یک «سازمان افراطی» است.

رویترز هفته گذشته گزارش داد که متا در قوانین سخنان نفرت‌انگیز خود، معافیت‌هایی درباره مقام‌های روسی ایجاد کرده است که به طور موقت به کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام اجازه می‌دهد علیه روسیه و رهبر آن مطلب منتشر کنند. 

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، روز جمعه در توییتی نوشت که ممنوعیت روسیه باعث می‌شود ۸۰ میلیون نفر از یکدیگر و «از بقیه جهان» جدا شوند.

بیشتر از زندگی