روسیه کشته شدن یک افسر اطلاعاتی دیگر در جنگ اوکراین را تایید کرد

کرملین تاکنون کشته شدن ۱۲ فرمانده ارتش از جمله سه ژنرال را تایید کرده است

تشییع جنازه سروان آلکسی گلوشچاک - عکس از صفحه توییتر72.ru/e2w

با ادامه جنگ در اوکراین، تلفات ارتش روسیه رو به افزایش است. یک افسر سازمان اطلاعات ارتش از تازه‌ترین کشته‌شدگان جنگی است که با دستور ولادیمیر پوتین، رئيس جمهوری روسیه، آغاز شد. 

کرملین تاکنون کشته شدن ۱۲ فرمانده ارتش آن کشور را که در میان آنان سه ژنرال ارشد نیز بوده‌اند، تایید کرده است. 

به گزارش نشریه دیلی‌میل بریتانیا، سروان آلکسی گلوشچاک، ۳۱ ساله از شهر تیومن در سیبری، در شهر خود به خاک سپرده شد و محل کشته شدن او شهر بندری ماریوپول اعلام شد. 

روسیه در بیانیه‌ای که پس از مرگ این افسر روسی صادر شد، اعلام کرد که به دلیل محرمانه بودن عملیات نظامی که او در آن کشته شده است، قادر به افشای جزئيات بیشتری نیست. 

تصاویر مراسم خاکسپاری این افسر اداره اطلاعات ارتش روسیه را که با تشریفات ویژه نظامی همراه بود، نخستین بار پدر او منتشر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شمار دقیق سربازان روس که تاکنون در جنگ اوکراین کشته شده‌اند، روشن نیست. اوکراین مدعی است که تاکنون ۱۲ هزار نیروی نظامی روسیه کشته شده‌اند. اما  بر اساس برآوردهای کشورهای اروپایی و ایالات متحده، این رقم چیزی میان دو تا شش هزار است. روسیه تنها کشته شدن حدود ۵۰۰ نظامی را تایید می‌کند که برخی از ژنرال‌های ارتش نیز بین آنها قرار دارند.

بسیاری از مراسم‌های خاکسپاری که در روزهای اخیر رسانه‌ای می‌شود مربوط به تلفات ارتش روسیه در پایان ماه فوریه است. انتقال جنازه‌ها به شهرهای زادگاه سربازان تا دو هفته طول می‌کشد، چرا که بسیاری از آنان از شرق روسیه می‌آیند که خیلی دورتر از میدان نبرد است. 

مراسم خاکسپاری دیگری نیز برای دانیل نوولودسکی، ۲۴ ساله، برگزار شد. او زاده شهر اولان اوده، پایتخت جمهوری بوریاتیا در سیبری بود. ساکنان این منطقه که بودایی‌اند و تعداد قابل توجهی از تلفات ارتش روسیه در جنگ اوکراین را تشکیل می‌دهند.

افزایش تلفات نظامیان روسیه در اوکراین، به ناخشنودی مردم روسیه از ادامه جنگ دامن زده است.

بیشتر از جهان