داعش جانشین رهبر کشته شده خود را معرفی کرد

گروه تروریستی داعش در پیامی صوتی، کشته شدن رهبر سابق خود در حمله نیروهای مخصوص آمریکا را تایید کرد

گروه تروریستی داعش در بیانیه صوتی جدیدی، ابوالحسن الهاشمی القریشی را به عنوان رهبر جدید خود معرفی کرد.

این گروه در پیام صوتی خود، مرگ ابوابراهیم الهاشمی القریشی، رهبر سابق خود را تایید کرد.

روز چهاردهم بهمن، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا،  با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن ابوابراهیم الهاشمی القریشی، رهبر گروه داعش در شمال غرب سوریه خبر داد.

در بیانیه رئیس‌جمهوری آمریکا گفته شده بود:« نیروهای ویژه آمریکا در شمال غرب سوریه، چهارشنبه شب و به دستور من، موفق شدند عملیاتی را در چارچوب مبارزه با تروریسم انجام دهند.»

آقای بایدن در آن بیانیه گفت: «به لطف مهارت و شجاعت نیروهای مسلح خود، ما ابوابراهیم الهاشمی القرشی، رهبر گروه دولت اسلامی، داعش،  را از میدان خارج کردیم. همه افراد ما به سلامت از عملیات بازگشتند.»

القریشی دومین خلیفه گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش بود که با کشته شدن ابوبکر البغدادی، جانشین او شد.

نیروهای ویژه ایالات متحده به پایگاهی که به گفته آنها به جهادیون در شمال غرب سوریه، در نزدیکی مرز ترکیه  تعلق دارد، حمله کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ادلب آخرین منطقه بزرگ تحت کنترل مخالفان مسلحی است که با رژیم بشار اسد می جنگند. گمان می رود این منطقه بهشتی برای جهادگران خارجی مرتبط با القاعده باشد.

ساکنان اتما گفتند که تعدادی هلیکوپتر حوالی نیمه شب چهارشنبه در این منطقه فرود آمدند و پس از آن به مدت دو ساعت صدای تیراندازی به گوش می‌رسید. قبل از اینکه صدای گلوله باران و تیراندازی به مدت دو ساعت شنیده شد.

شاهدان عینی به رویترز گفتند که حمله با خروج هلیکوپترها از محل به پایان رسید، اما هواپیماهای شناسایی ناشناس به پرواز در منطقه ادامه دادند.

ده ها هزار سوری که در اثر جنگ آواره شده اند،در این منطقه مرزی زندگی می کنند.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گفت که عملیات آمریکا بزرگترین عملیات در شمال غرب سوریه از زمان هدف قرار دادن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه موسوم به دولت اسلامی، توسط نیروهای ویژه در اکتبر ۲۰۱۹ بوده است.

بایدن پس از عملیاتی که منجر به مرگ القریشی شد همچنین گفت: «این عملیات گواهی بر بُرد [نظامی] و توانایی آمریکا در نابود کردن تهدیدهای تروریستی است؛ فارغ از اینکه [تروریست‌ها] در کدام نقطه از جهان پنهان شده باشند.»

او افزود که آمریکا به همکاری با متحدانش از جمله نیروهای دموکراتیک سوریه، نیروهای ویژه عراق، پیشمرگه‌های کرد و بیش از ۸۰ عضو ائتلاف جهانی ضدتروریسم ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین ضمن اشاره به دست داشتن قریشی در حمله مرگبار اخیر نیروهایش داعش به زندان شهر حسکه در شمال شرقی سوریه، گفت که این فرد در «نسل کشی ایزدی‌ها در شمال‌غربی عراق در سال ۲۰۱۴، نابودی کامل روستاهایشان و به اسارت گرفتن و بردگی جنسی زنان و دختران ایزدی» هم نقشی اساسی داشته است.

بایدن گفت که از زمان کشته شدن ابومصعب زرقاوی، رهبر پیشین داعش، این گروه تروریستی در خاورمیانه، آفریقا و جنوب‌آسیا علیه آمریکا و غیرنظامیان عملیات متعددی انجام داده است. او تاکید کرد که نیروهای آمریکایی دقت بی‌اندازه‌ای به کار بردند تا در عملیات اخیر به غیرنظامیان کمترین آسیب برسد و به همین دلیل، به جای حمله هوایی تصمیم گرفتند از راه زمین یورش ببرند.

او درباره نحوه این عملیات توضیح داد: «وقتی نیروهای ویژه ما به این تروریست نزدیک شدند تا او را دستگیر کنند، او در یک اقدام تروریستی بزدلانه و مذبوحانه‌ و بدون اینکه به جان دیگر ساکنان بنا و خانواده خود، کوچک‌ترین اهمیتی دهد، تصمیم گرفت طبقه سوم ساختمان را منفجر کند تا بابت جنایت‌هایی که مرتکب شده است، به قانون پاسخگو نباشد. او هم درست مثل رهبر قبلی‌ خود، چند عضو خانواده‌اش را همراه خود به کشتن داد.»

بیشتر از جهان