عروس دربار بریتانیا چگونه عکاس شد؟

کیت میدلتون با عکس‌هایی که می‌گیرد تحسین عکاسان حرفه‌ای را هم برانگیخته است

عشق به عکاسی برای دوشس کمبریج از کودکی آغاز شده بود و هنوز ادامه دارد-POOL / Getty Images via AFP

علاقه و استعداد کیت میدلتون به عکاسی بر کسی پوشیده نیست، مهارتی که حتی عکاس خانواده‌ سلطنتی هم آن را ستوده است.

کیت میدلتون، عروس خانواده سلطنتی بریتانیا، مهارت عکاسی خود را از یکی از اعضای خانواده‌ فراگرفت که از کودکی او را با عکاسی آشنا کرد.

کلودیا آکات ویلیامز، متصدی نمایشگاه عکاسی تازه‌ کاخ کنزینگتون، «زندگی از لنز دوربین سلطنتی»، اخیرا فاش کرد یکی از اعضای خانواده بود که برای اولین بار علاقه کیت را به عکاسی برانگیخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده ویلیام، همسر کیت، درباره‌ پدربزرگ پدری کیت، پیتر میدلتون، به نشریه‌ ساندی اکسپرس گفت: «پدربزرگش عکاس بسیار خوبی بود. وقتی کیت بچه بود عکس‌هایی را که می‌گرفت به او نشان می‌داد و او بود که عکاسی را به کیت آموخت.» عشق به عکاسی برای دوشس کمبریج از کودکی آغاز شده بود و هنوز ادامه دارد: چه با عکس‌برداری از خانواده و فرزندان کوچکش برای زادروزشان و چه با عکس‌برداری از بازماندگان جنگ هولوکاست.

عکس‌های کیت میدلتون تحسین عکاسان حرفه‌ای را هم برانگیخته است. آرتور ادواردز، عکاس خانواده‌ سلطنتی، پیش‌ازاین در ستایش شیوه‌ عکاسی دوشس کمبریج گفته بود: «کیت خالق عکس‌هایی با نورپردازی‌های بسیار زیباست.» ادواردز که از نمایشگاه اخیر کیت میدلتون در موزه‌ سلطنتی جنگ نیز دیدار کرد، ادامه داد: «در ابتدا آن‌قدرها عکاسی او برایم الهام‌بخش نبود اما بعد متوجه شدم که او پیش از عکاسی از آن خانواده، دو ساعت با آن‌ها وقت سپری کرده است تا گفت‌و‌گو کنند و آن‌ها را بیشتر بشناسد.»

او کار زیبایی انجام داده بود و عکسی دوست‌داشتنی بود.» ادواردز که از دهه‌ی ۱۹۷۰ عکاس خانواده‌ی سلطنتی است با اشاره به یکی از عکس‌های کیت که در سال ۲۰۲۰ برای زادروز همسرش شاهزاده ویلیام منتشر کرده بود، گفت: «عکسی که من از همه بیشتر دوستش دارم، عکس ویلیام و سه کودکشان بر روی تاب است. عکسی که من باید خودم را می‌کشتم تا بتوانم بگیرم. بچه‌ها در حال لبخند زدن به عکاس و مادرشان هستند و این عکسی است که فقط مادر و پدر می‌توانند بگیرند و همین او را به برنده‌‌ای واقعی تبدیل می‌کند. دخترشان، شارلوت، دستش را دور گردن پدرش حلقه کرده و دخترِ باباست. می‌دانید، عکسی بسیار دوست‌داشتنی است.»

نمایشگاه عکاسی «زندگی از لنز یک دوربین سلطنتی» که یکی از عکس‌های دیده ‌نشده از شاهدخت دایانا نیز در آن به نمایش درآمد از ۴ مارس ۲۰۲۲ در کاخ کنزینگتون  آغاز شد و تا ۳۰ اکتبر ۲۰۲۲ ادامه دارد و شامل عکس‌هایی ناب از خانواده‌ سلطنتی طی ۲۰۰ سال گذشته است.

بیشتر از زندگی