کشته شدن ۶۷ کودک از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین تاکنون

روسیه روز چهارشنبه در یک حمله هوایی، بیمارستان کودکان شهر ماریوپل را هدف قرار داد

بیمارستان مرکزی کودکان در کی‌یف- SERGEI SUPINSKY / AFP

اولسکی دانیلوف، مقام ارشد امنیتی اوکراین، روز چهارشنبه اعلام کرد که از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) تا کنون ۶۷ کودک جان خود را از دست داده‌اند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که فرماندار منطقه‌ای در ماریوپل اوکراین گفت که روسیه روز چهارشنبه در یک حمله هوایی، بیمارستان کودکان آن شهر را هدف قرار داده است.

به گفته پاولو کیریلنکو، در جریان این حمله ۱۷ نفر، از جمله زنانی که در بخش زایمان این بیمارستان بستری بودند، زخمی شدند.

شورای شهر ماریوپل نیز پیش‌تر در روز چهارشنبه در یک پست اینترنتی از تخریب بیمارستان کودکان شهر ماریوپل بر اثر حملات هوایی روسیه خبر داده بود.

در این پست اینترنتی، تخریب ناشی از بمباران بیمارستان کودکان ماریوپل «بسیار وسیع» توصیف شده، اما به تلفات جانی احتمالی ناشی از حمله اشاره‌ای نشده است.

روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را در آنچه «عملیات ویژه» در اوکراین می‌نامد، رد کرده است.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا روز چهارشنبه گفت که روسیه از بمب‌های هدایت‌ناپذیر استفاده می‌کند که قابلیت محدودی برای اصابت دقیق به هدف دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مقام که نخواست هویتش فاش شود، به رویترز گفت که آمریکا آسیب‌های فزاینده به زیرساخت‌های غیرنظامی و تلفات غیرنظامیان در اوکراین را زیر نظر دارد.

بمباران بیمارستان کودکان ماریوپل هم‌زمان با آتش‌بس توافق شده بین روسیه و اوکراین صورت گرفت؛ توافقی که هدف از اجرای آن تخلیه غیرنظامیان از این شهر بندری تحت محاصره بود.

به گفته وزیر امور خارجه اوکراین، نیروهای روسی مانع تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل می‌شوند و بیش از ۴۰۰ هزار نفر در این شهر «گروگان» گرفته شده‌اند.

شرایط در ماریوپل «آخرالزمانی» توصیف شده است؛ جایی که صدها هزار نفر بیش از یک هفته است که بدون آب، برق، و گرمایش در برابر حملات روسیه پناه گرفته‌اند.

در روز سه‌شنبه، تلاش‌ها برای آغاز روند انتقال حدود نیمی از ساکنان این شهر بندری تحت محاصره روسیه از طریق یک «کریدور انسان‌دوستانه» شکست خورد.

اوکراین از نیروهای روسیه خواسته است به «تعهد عمومی رسمی» خود برای حفظ آتش‌بس در یک بازه زمانی ۱۲ ساعته برای تخلیه غیرنظامیان عمل کنند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه کشته شدن ۱۴۲۴ غیرنظامی در دو هفته گذشته و از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین را تایید کرد.

بنابر اعلام این نهاد بین‌المللی مدافع حقوق بشر، بیشتر قربانیان با سلاح‌های انفجاری، از جمله بمباران و موشک‌باران و حملات هوایی، جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر از جهان