جورج واشنگتن از برده سیاه‌پوست پسردار شده بود؟

جورج واشنگتن نخستین رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا بود

مورخان می‌گویند محل‌های حضور واشنگتن در سراسر عمرش به‌دقت ضبط شده است - ویکی‌پدیا

جورج واشنگتن، ژنرال انقلابی ارتش آمریکا و نخستین رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از یکی از برده‌های خانواده خود صاحب فرزند شده بود. این ادعایی است که نوادگان آن زن [برده] مطرح کرده‌اند.

این نوادگان می‌گویند زمانی میان سال‌های ۱۷۸۴ و ۱۷۸۵، واشنگتن از زنی به نام ونوس، برده هانا واشنگتن، بیوه آگوستین، برادر جورج واشنگتن، صاحب فرزندی شد.

این کودک، وست فورد، بیشتر عمر خود را در مزرعه «ماونت ورنون» واشنگتن کار کرد و در سال ۱۸۳۳، دهکده «گام اسپرینگ» (Gum Springs) را بنیان گذاشت که یکی از قدیمی‌ترین روستاهای مردان [بردگان] آزادشده در این کشور بود.

لیندا آلن هالیس، ندیده [فرزند نبیره] فورد که اکنون ۷۰ سال دارد، در مصاحبه با مجله نیویورکر که تحقیقات در مورد این ادعا را منتشر کرد، گفت که «ژنرال پیر» پدر واقعی وست فورد بوده است.

اعضای خانواده به عنوان شواهد موجود به رفتار ملاطفت‌آمیز خانواده واشنگتن با فورد در سراسر زندگی‌اش اشاره می‌کنند.

پس از درگذشت هانا واشنگتن، فورد تنها برده از میان ۳۵ برده‌ای بود که به صراحت از او نام برده و در ۲۱ سالگی به او آزادی قانونی داده شد.

باشفورد واشنگتن، فرزند هانا واشنگتن، به او یک زمین ۶۷ هکتاری هدیه داد که در آن زمان هدیه‌ای غیرمعمول از طرف یک خانواده سفیدپوست به یک آفریقایی-آمریکایی بود. فورد برای ایجاد دهکده «گام اسپرینگ» این زمین را فروخت. نام این دهکده از یک درخت و چشمه‌ای انتخاب شد که گفته می‌شود آبشخور اسب‌های جورج واشنگتن بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ارتباط تاریخی می‌تواند کارزار نجات «گام اسپرینگ» را که از اوج محبوبیتش در سال‌های ۱۹۰۰ افول کرده است، تقویت کند. گام اسپرینگ در مقایسه با بخش‌های سفیدپوست‌نشین و ثروتمندتر ناحیه فرفکس، محل پروژه‌های خانه‌سازی عمومی [برای اقشار کم‌بضاعت] و کشیدن یک شاهراه بوده است. ساکنان گام اسپرینگ امیدوارند این دهکده قدیمی کشاورزی به یک مرکز تاریخ ملی تبدیل شود.

سرنوشت گام اسپرینگ با ماونت ورنون که خانواده واشنگتن آن را بادقت بازسازی کردند و اکنون با میزبانی تقریبا یک میلیون بازدیدکننده در سال، بودجه عملیاتی آن ۵۵ میلیون دلار است، آشکارا در تضاد قرار دارد.

تازه همین اواخر است که راهنماهای این منطقه علنا و به صراحت بحث برده‌داری و بازسازی گورستان برده‌ها را آغاز کرده‌اند.

مورخانی که با تاریخچه ماونت ورنون آشنایی دارند، می‌گویند هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد واشنگتن که هرگز از همسرش مارتا صاحب فرزند نشد، پدر فورد باشد.

داگلاس بردبرن، رئیس و مدیرعامل ماونت مرنون، به این مجله گفت: «جورج واشنگتن پدر کسی نبود.»

مورخان می‌گویند محل‌های حضور واشنگتن در سراسر عمرش به‌دقت ضبط شده است و برای اثبات دیدار او با ونوس یا حضورش در باشفیلد، محل کار او، در زمان لقاح، هیچ سندی وجود ندارد. 

داستان جنجال‌برانگیز بازمانده واشنگتن یادآور ماجرایی مشابه در مورد توماس جفرسون ویرجینیایی، یکی دیگر از بنیان‌گذاران آمریکا، است.

نویسنده «اعلامیه استقلال» آمریکا که اعلام کرد «همه انسان‌ها برابر خلق شده‌اند»، خود یک برده‌دار بود که احتمالا از سالی همینگز، یک زن برده که خواهر ناتنی همسرمتوفی‌ او و ۳۰ سال از او جوان‌تر بود، چندین فرزند داشت.

این دو به مدت یه دهه با یکدیگر رابطه داشتند که با توجه به نوجوانی همینگز و موقعیتش به‌عنوان دارایی جفرسون، تجاوز توصیف می‌شود. تمام کودکانی که او به دنیا آورد، نیز برده بودند.

© The Independent

بیشتر از جهان