هشدار به دارندگان ساعت مچی فیت‌بیت

بیش از ۱۰۰ نفر سوختگی بر اثر داغ شدن بیش‌ازحد باطری این ساعت را گزارش کرده‌اند

کاربرانی که ساعت‌هایی که این مشکل را دارند، خریده‌اند با پس دادن آن‌ها ۲۹۹ دلار دریافت می‌کنند-fitbit

به صاحبان ساعت‌های هوشمند آیونیک محصول شرکت فیت‌بیت گفته‌اند از آن‌ها استفاده نکنند زیرا خطر آن هست که بیش‌ازحد داغ و باعث سوختگی شوند.

کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد بیش از ۱۰۰ نفر سوختگی بر اثر داغ شدن بیش‌ازحد باطری این ساعت را گزارش کرده‌اند.

درنتیجه به کاربران اعلام شد «به استفاده از ساعت‌های هوشمند آیونیک که برای جمع‌آوری‌شان فراخوان هم صادر شده است فوری پایان دهند.» و برای پس گرفتن پولشان با فیت‌بیت تماس بگیرند.

کاربرانی که ساعت‌هایی که این مشکل را دارند، خریده‌اند با پس دادن آن‌ها ۲۹۹ دلار دریافت می‌کنند و اگر بخواهند خرید جدیدی انجام دهند این شرکت به آن‌ها ۴۰ درصد تخفیف خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فراخوان پس گرفتن فقط شامل مدل آیونیک است و شامل مدل‌های دیگر ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت نمی‌شود. این ساعت درمجموعه‌ای از رنگ‌بندی‌های به فروش رفته (ازجمله نوع ویژه‌ای با نشان آدیداس) و شماره مدل «اف‌بی‌۵۰۳» (FB503) در پشت آن‌ها درج شده است.

این ساعت‌ها در بازه زمانی سپتامبر ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۲۱‌ فروخته شده‌اند و شرکت فیت‌بیت تولید این مدل دچار مشکل را در سال ۲۰۲۰‌ متوقف کرد.

فیت‌بیت درمجموع ۱۱۵ گزارش داغ شدگی بیش‌ازحد باتری در ایالات متحده و ۵۹ گزارش دیگر از بقیه جهان دریافت کرده است. تقریبا ۱۲۰ گزارش سوختگی در اثر گرمای بیش‌ازحد هم وجود داشت که برخی از آن‌ها سوختگی درجه سه بوده‌اند.

وب‌سایت فیت‌بیت بخشی برای پس گرفتن ساعت‌ها و دستورالعمل‌هایی برای پس فرستادن آن‌ها دارد. این وب‌سایت همچنین شامل بخش پرسش و پاسخ است که به نگرانی‌های کاربران رسیدگی می‌کند.

در این بخش هشداری درج شده است که در آن به کاربران گوشزد می‌شود این نوع ساعت‌های هوشمند را کنار بگذارند و دیگر از آن‌ها استفاده نکنند، حتی اگر به نظر می‌رسد که درست کار می‌کنند. همچنین تاکید شده که این مشکل تنها در ساعت هوشمند مدل آیونیک شناسایی شده است.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی