کامیون‌داران معترض به قوانین کرونا در واشینگتن تجمع کردند

رانندگان آمریکایی بیش از هزار وسیله نقلیه در اعتراضی به نام «کاروان مردمی» خودروهایشان را در خیابان خاموش کردند

اقدام اعتراضی کامیون‌داران واشینگتن درواقع از تظاهرات گسترده ماه گذشته در کانادا الهام گرفته شده است - Joseph Prezioso / AFP

رانندگان بیش از هزار کامیون و خودروهای کوچکتر در حومه واشینگتن با اعتراض نسبت به محدودیت‌های مرتبط با کووید-۱۹ در ایالات متحده تجمع کردند.

به گزارش رویترز، تجمع معترضان آمریکایی در حرکتی به نام «کاروان مردمی» از کالیفرنیا شروع شد و سپس معترضان دیگری از سراسر کشور را نیز به خود جلب کرد. معترضان با این حرکت، خواستار پایان دادن دولت به همه محدودیت‌های مرتبط با بیماری کرونا از جمله الزام برای واکسیناسیون هستند.

معترضان آمریکایی در شرایطی به تجمع خود ادامه می‌دهند که در روزهای اخیر ایالات متحده بسیاری از قوانین مرتبط با همه‌گیری کووید-۱۹ را در شهرهای بزرگ لغو کرده‌ است.

روز سه‌شنبه نیز جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود تاکید کرد که ایالات متحده در حال ورود به مرحله جدید و کنترل‌شده‌تری در طول همه‌گیری کرونا بدون تعطیلی مشاغل یا مدارس است.

با این حال، دارندگان بیش از ۱۰۰ کامیون ۱۸ چرخ همچنین رانندگان وسایل نقلیه دیگر از عصر جمعه تجمعشان در حومه واشینگتن را شروع کرده و به آن ادامه داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی از معترضان تهدید کرده‌اند که به سمت مراکز کلیدی شهر پیشروی می‌کنند و به همین دلیل نیروهای امنیتی در اطراف کنگره در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. 

آمریکایی‌ها در شرایطی لغو محدودیت‌های مربوط به کرونا را خواستارند که بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، آمریکا با حدود ۷۸ میلیون مبتلا و بیش از ۹۸۳ هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

نظرسنجی موسسه «اپسوس» در آذر ماه نشان داد که فقط کمی بیش از نیمی از مردم آمریکا (۵۱ درصد) در ارتباط با اجباری بودن واکسیناسیون جانب بایدن را می‌گیرند و از هر ۱۰ نفر، هفت نفر معتقدند که اجبار به ماسک زدن باید به قوت خود باقی بماند یا سختگیرانه‌تر شود.

اقدام اعتراضی کامیون‌داران واشینگتن درواقع از تظاهرات گسترده ماه گذشته در کانادا الهام گرفته شده است که توانست برای چندین روز عبور و مرور و تجارت در اتاوا پایتخت این کشور را فلج کند. 

هرچند که تجمع شش روزه معترضان در کانادا در مسیر مهم تجاری پل آمباسادور در مرز کانادا و ایالات متحده آمریکا در نهایت با بازداشت معترضان از سوی پلیس این کشور همراه شد و برای معترضان نتیجه‌بخش نبود.

با این حال همزمان با تلاش کانادا برای پایان دادن به اعتراض‌ مخالفان قوانین مربوط به واکسن و قرنطینه، در اروپا نیز کاروانی متشکل از ۱۵۰ خودرو با الهام  از این اقدام، در اعتراض به محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ شکل گرفت که آن اعتراض هم با برخورد پلیس به پایان رسید.

بیشتر از جهان